Marsvinsungar ^^

Modig_Korn

Trådstartare
Föddes igår ^^ mamma upptäckte de när de var precis nykläckta. Lite kallt där ute så vi tog in de :idea: (lite stora bilder, men de är små till kb storleken iaf)

marsvinsungar_orig_SE.jpg

marsvinsungar2_orig_SE.jpg

marsvinsungar3_orig_SE.jpg

marsvinsungar4_orig_SE.jpg

marsvinsungar6_orig_SE.jpg

Sv: Marsvinsungar ^^

så små söta saker...

saknar verkligen bebisungarna!

förösker int emed mina honor längre .. dom bara dör ifrån mig ..

De är så söta att det gör ont att titta på dem... Så gosiga!!

Åh vilka underbara sötnosar,

Off topic: tycker bilderna blev i en bra storlek :)

Modig_Korn skrev:
Föddes igår ^^ mamma upptäckte de när de var precis nykläckta. Lite kallt där ute så vi tog in de :idea: (lite stora bilder, men de är små till kb storleken iaf)

marsvinsungar_orig_SE.jpg

marsvinsungar2_orig_SE.jpg

marsvinsungar3_orig_SE.jpg

marsvinsungar4_orig_SE.jpg

marsvinsungar6_orig_SE.jpg

är det kanin bäbisar :love: :love: :love: :love: :love:

Själv köpte jag till dottern en köp 3-5 (vet inte riktigt hur många bebisar där är ännu) och betala för 1 för 1½ månad sedan och hon är rund, bebisarna leker hela havet stormar i magen och honan kniper och vägrar leverera några bebisar fast jag lockar och pockar för fulla muggar :mad:
Naturligtvis anser jag det vara min plikt att meddela affären detta men då behöver jag veta mer exakt när hon blev dräktig för att kunna vara mer accurat.
Har känt på bäckenbenen och hon är stort sätt nästan helt "öppen" där så snart kommer dom.

Nej, det är marsvinsbebisar :idea:
Kaninbebisar är nakna och har inte öppnat sina ögon när dom föds medans marsvin är som föl dvs fullt pälsade med öppna ögon och är redo att springa rätt snabbt efter födseln.
Sedan är rubriken marsvinsungar också ;)

Nykläckta :D Behövde tänka efter två sekunder, marsvin, marsvin, hmmm, det är däggdjur, definitvt inga ägg där inte, alltså ett sämtsamt uttryck. Känner att jag skulle behöva lite stillhet för att vila hjärnan. Helsöta, trodde dock att det var kaninungar på de två första bilderna.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Roheryn
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
787
Senast: Trott
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar