Är det inte lättare att bara göra allergitest? :crazy: :confused: Hö tål dom. :) Och dom är aldrig på mitt rum, och vi har ju hundar (korthårig tax å labbe, inte så mycket päls, alltså) inne. Borde det inte funka..? Det är mest katter med fluffig päls och kaniner som dom är allergiska mot. Tänke då skaffa två marsvin med kort päls, dom som ser ut som uttrar! :idea: :D

Det mamma har invändningar mot är att hon tycker jag har för mycket djur, och att buren tar sån plats. Plats går att fixa, bara å kasta ut soffan, och inne har jag bara en dvärghamster och en fisk.. :D (Och sen två hästar, en stallkatt och tre utekaniner.. :p)

"Om man skaffar långhåriga behöver de daglig pälsvård."

Bör kanske tillägga att det bara gäller om man skall hålla dom i päls för utställning i rasklass ;)
Fast då måste man även trimma korthåren vilket jag tycker verkar jobbigare än att rulla långhåren :crazy:
Mina kammas igenom var 14:de dag ungefär :angel:
Dom har alla (6 långhårsmarsvin) just nu klippt till fötterna :cool:

Oj, min missuppfattning! :o Har ju själv bara teddy och hade för mig att jag hade läst att långhåriga behöver kammas varje dag. Tack för upplysningen! :bow:

Kan tillägga att marsvin är väldigt allergiframkallande så tål de inte kaniner är nog risken gansak stor att de inte tål marsvin. Men jag hålelr tummarna :)

Marsvin är helmysiga djur vill jag också säga :love:

Stackars min lilla gris! Bli påsatt av kåta hanar! :crazy:
Längtar tills vi flyttar upp så att jag kan ta hand om Cassius och tjejerna själv!
När var det Cassie skulle ha bebbar? Var det inte denna helgen?

Zingo går hem hos alla som jag visar bilderna för, och han ÄR vacker med sin grå sobelfärg...även om han var något bögig mot Cassius sist! :D

Ha det bra. Vi ses 1a maj!

/TIGERHEART

Sv: Marsvin!

Säger bara en sak...mitt marsvin är superkeligt!:) hur keliga dom blir beror ju på hur mycket man pysslar om dom när dom är små...som tex att kela med dom..i början är dom skraja men sen så kan dom bli jättekeliga!:)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Däggdjur Jag är lite smått sugen på att skaffa marsvin, men jag vet nästan ingenting om dem :o Så skulle någon ha lust att ge mig lite svar på...
Svar
18
· Visningar
3 137
Däggdjur Är såå sugen på att skaffa gerbiler :love::love: Jag har haft hamster,kanin och marsvin men nu när ingen av dom finns kvar så började...
Svar
14
· Visningar
5 684
Senast: Toffeln
·
Övr. Djur Jag funderar på om jag har lite väl höga krav på vad jag vill ha för husdjur :angel: *Djuret ska kunna klara sig själv utan en massa...
2
Svar
37
· Visningar
6 603
Senast: KisseNova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar