Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hmm. Lurvas ska visst vara rex/teddykorsning men han är ju inte slät? Han hade ju typ ull när han var liten tom (jag ville att han skulle heta Lambi men inte fick jag som jag ville heller ) fast inte lika fåraktiv nu men fortfarande sträv lite krullig päls, fast samma längd och så som släthår. Näe nu blir jag virrig här... Blir det alltid släthår eller finns det undantag eller så?
Hur vet man att det var en rex/teddy korsning då?
Man kan inte se skillnad på en rex och en teddy så det krävs stamtavkla och ibalnd har man tidigare blandat in rex i teddy och vice versa.
En ren teddy utan anlag för rex kan inte få en strävhåig med en ren rex utan anlag för teddy så genetisk är inte alltid det du ser, därför är det mycket bra med stamtavlor flera generationer bakåt.
Enkelt och lyder alltid under samma lag
Om vi säger att grisens pappa är teddy och grisens mamma är rex så måste antingen mamman ha ett eller två anlag för teddy (finns där släta kullsyskon så är det bara ett) eller pappan ha ett eller två anlag för rex.
Det enda alternativ som kan vara annorlunda är att någon av dom är fel reggade.
Ok.
Det är vad de sa på djuraffären iaf, enligt mamma och Helene (var inte med när de köpte honom). Man vet ju aldrig med djuraffärer iofs, men ändå...
Fattar inte alls vad han kan tänkas vara. Pälsen ligger liksom som på ett släthår, bara det att den är sträv och liiite krullig, fast krullet har blivit mindre med åren. Usch då jag blir yr bara jag tänker på't
Lantbruksdjur
Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Kläder & Bli fin Jag köpte ett par icebugs i vintras efter ett par promenader när jag fick trippa fram pga ishalka. Det var en sådan skillnad med icebugs...
Hundavel & Ras Jag tänker likadant. Alltså. Det finns SÅ mycket man kan oroa sig för när man har hund som är snudd på oundvikligt (tex att hunden någon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.