Marsvin ute på sommaren

turbofling

Trådstartare
I sommar kommer jag antagligen bo hos mina föräldrar, de vill inte att mina marsvin bor inne då.
Så jag funderar på om de kan bo på deras balkong, tror ni att det skulle fungera eller finns det risk att det blir för kallt på nätterna?

Sv: Marsvin ute på sommaren

Marsvin kommer från PERU!

Dvs dom klarar fint av att vara ute om sommaren, men man måste skydda dom från rovdjur samt se till att dom har ett bra dragfritt och torrt bo.

Om det blir extremt varmt måste man se till att buren står i skugga.

/KT

Vad bra. På balkongen är de väl skyddade från rovdjur och det blir inte speciellt varmt där även om det är varmt ute. De är skyddade från regn och drag då det är tak och väggar på tre sidor. Borde bli perfekt alltså?

Jo, marsvin kommer ursprungligen från peru, men det är många generationer sen. Dagens tammarsvin i sverige är inte gjorda för uteliv på nåt sätt.

Risken på en balkong är nog att det blir för varmt på dagarna, även om det är skugga. Luften brukar cirkulera dåligt innanför räcket på en balkong.

Fast ser man till att det finns ordentligt med luft, inte är drag eller kommer in regn så nog borde det gå.

Varför vill de inte ha marsvinen inne????

Det blir inte för varmt på denna balkong, min kanin bodde där tidigare.
Anledningen att de inte kan bo inne är pga deras hundar som kommer skälla och skräma marsvinen. Jag kan inte ha dem på mitt rum då de låter för mkt på nätterna, men i värsta fall får det bli så.

Mina marsvin bor i en stor utebur hela sommaren, man ser riktigt hur besvikna de blir när de tas in på hösten...! De älskar att vara ute och busa!! som sagt förut, se till att skydda dem mot rovdjur (även fåglar) och drag och dåligt väder.

Våra bor också ute hela sommaren och älskar det. Vi har en bur på ben som de är i på natten och en betesbur som de är i på dagen. De är så roliga att se på när de får komma ut i sina burar. De gör jämfotahopp och är betydligt smalare efter sommarens motion än innan. Just nu gör de inget annat än skriker efter mat så fort man rör sig i köket...
Faktum är att jag för länge sedan har haft vanliga släthåriga och virvelmarsvin i bur på ben i stallet även på vintern. De klarade det fint och såg ut att stortrivas trots många minusgrader. De bode visserligen ute redan när jag fick dem och var troligen födda ute. Våra fick ungar som också verkade tåla kylan bra.

Om dina marsvin inte har bott ute innan så ska dom inte bo ute om det blir kallare..då kan dom få lunginflammation el nån annan sjukdom....:(..men har dom bott ute innan så går det ju bra! :)

Förtstår inte riktigt vad du menar. De har ju inte bott ute innan eftersom de inte levt ngn sommar än på vintern är det ju inget alternativ att de ska bo ute. De är alltså sommaren de gäller från mitten på juni till slutet på augusti.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 019
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
384
Senast: manda
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar