Marsvin och halm?

Sv: Marsvin och halm?

Den har varit vet jag, pga att det har funnits bly i trycksvärta. Dock vet jag att blyet ska vara borttaget. Mina har i alla fall inga men

Trycksvärta är inte giftigt eller farligt över huvud taget...

Vem går och köper hö i djuraffärer och betalar 50 spänn för en liten påse när man kan åka till närmsta bonde och köpa en hel bal för en tia? :p

Jo det är inte bra för dom att äta det.
Precis ;):p

Vet. sagt - man ska undvika det. Både att de äter papper:p och får i sig annat som trycksvärta.

Bra är det ju givetvis inte då det inte ingår i deras "normala" föda. Men så länge det sägs vara blyfritt och de inte visar några problem av det tycker jag att det är ett utmärkt sätt att dels skydda buren och dels se till att det håller sig torrt för marsvinens skull.

Ja absolut! Jag använder tidningar jag med:idea: Jättebra faktist:)

Men du sa ju nyss att din vet. hade sagt att du skulle undvika det ocn du har ju förespråkat att det är farligt för dem att äta det. Ändå använder du?

Bara om de äter tidningen. Det har jag skrivit. Men om man hade tillräckligt med bottenmaterial, ett ganska tjockt lager, så var det ingen fara eftersom de inte kommer åt det då. (har spån och hö som bottenmaterial) Men det är mkt smidigare att ha något som suger upp i botten + att det går lättare att städa buren tycker jag...

Inte mina eftersom det är ett tjockt lager hö överst

Jag har ingen tidning som botten material. Jag har spån i pellets form. Jag tycker det är kanon. Sen så tycker jag att tidningar luktar. Halm går alldels utmärkt, marsvina och kaninen älskar det!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
770
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Jag hade tänkt låta min tik föda och låta valparna växa upp i min storasysters hus då de har mer plats och trädgård. Dock märker...
Svar
8
· Visningar
1 948
Senast: starcastle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama