Ja hon lade ju "snällt" till att "Ja, JAG brukar ju klara mig utan att bli dålig, men du blir kanske sjuk"...Gillar att du skriver när man blir magsjuk, inte om man blir det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon lade ju "snällt" till att "Ja, JAG brukar ju klara mig utan att bli dålig, men du blir kanske sjuk"...Gillar att du skriver när man blir magsjuk, inte om man blir det
Jag har också alltid velat resa dit, sanddynerna verkar så häftiga, men trodde inte det skulle ske såhär och så snart. Hela resan bestämdes i fredagsJag hade SÅ gärna åkt till Marocko! Det är ett av mina drömresemål.
Har inget mer konstruktivt att bidra med.
Haha! Så positivt!Ja hon lade ju "snällt" till att "Ja, JAG brukar ju klara mig utan att bli dålig, men du blir kanske sjuk"...
Men det var ju INGEN som var påstridig i Istanbul när jag var där i juli. Inte ens i grand Basaar.Det där tycker jag också är lite jobbigt. Jag minns inte från Marocko, men från Istanbul häromåret minns jag tydligt att inkastare och försäljare blev mindre påstridiga, inte mer, när jag gick omkring på egen hand än när jag hade sällskap av min man. Så om kön spelar in, så är det till kvinnors fördel. Det där är ju en kulturell grej som många svenskar, även jag, är ganska dåliga på att hantera.
Du tror inte du kommer få det tradigt där i hytten själv?Jag har också alltid velat resa dit, sanddynerna verkar så häftiga, men trodde inte det skulle ske såhär och så snart. Hela resan bestämdes i fredags
Jag hade SÅ gärna åkt till Marocko! Det är ett av mina drömresemål.
Har inget mer konstruktivt att bidra med.
Det där tycker jag också är lite jobbigt. Jag minns inte från Marocko, men från Istanbul häromåret minns jag tydligt att inkastare och försäljare blev mindre påstridiga, inte mer, när jag gick omkring på egen hand än när jag hade sällskap av min man. Så om kön spelar in, så är det till kvinnors fördel. Det där är ju en kulturell grej som många svenskar, även jag, är ganska dåliga på att hantera.
Var du där ensam? Min erfarenhet är att det egentligen är min man de är påstridiga mot, inte mig.Men det var ju INGEN som var påstridig i Istanbul när jag var där i juli. Inte ens i grand Basaar.
Det var värre på turistområdet på Madeira.
Det håller jag med om! Jag känner tydligt igen det. Jag gillar den tydliga gräns mellan kroppar som oftast finns i muslimska miljöer.Det jag uppskattar med försäljare/inkastare i muslimska länder jämfört med icke-muslimska är att de enligt min erfarenhet är mindre närgångna. Tilltalar mig, visst, håller upp grejer framför mig, visst, men de TAR inte på mig. Jag har upplevt försäljare och inkastare i icke-muslimska länder som oftare gå innanför mitt "space".
Det håller jag med om! Jag känner tydligt igen det. Jag gillar den tydliga gräns mellan kroppar som oftast finns i muslimska miljöer.
Du menar på jobb i allmänhet? Jag är inte säker på att jag tycker att det är lika tydligt på mitt jobb som i muslimska miljöer.Jag med! (Det uppskattar jag även på jobb. Kanske var muslim i ett tidigare liv )
Du menar på jobb i allmänhet? Jag är inte säker på att jag tycker att det är lika tydligt på mitt jobb som i muslimska miljöer.
Ah vi åker allihopaJag med!
(men inte heller så konstruktivt för tråden )
så kul! Det gick jag för många år sen, hade en man från Irak som lärare och jag tror han aldrig skrattat så mycket på en kurs som vårF.ö. har jag kommit in på en kvällskurs i arabiska. Så får kanske sätta ett väl motiverande mål om ett år?
Jag med. Jag tycker det var vidrigt på Cypern och Thailand med alla dessa inkastare och försäljare. Träffade en man som ägde parfymbutik i Egypten, jättetrevligt! Lite te och prat och sen gick jag vidare.Det håller jag med om! Jag känner tydligt igen det. Jag gillar den tydliga gräns mellan kroppar som oftast finns i muslimska miljöer.
Ja. Många frågade hur jag skulle klara att inte dricka alkohol på semestern, i Libyen var det ju förbjudet. Åh det är ju en dröm, ett land utan alkohol! Vet inte om det finns fler länder med förbud.Kan jag skriva under på. Jag undviker vanligen de europeiska turistställena av den orsaken.
JappVar du där ensam? Min erfarenhet är att det egentligen är min man de är påstridiga mot, inte mig.
Ah vi åker allihopa
Har velat det ett tag och är sjukt pepp!Sli
så kul! Det gick jag för många år sen, hade en man från Irak som lärare och jag tror han aldrig skrattat så mycket på en kurs som vår