Jag skrev att flera av de som svarat uttrycker sig islamofobiskt i många andra trådar här, inget annat (vilket väl även kan dras paralleller med att det inte är så konstigt att man bara ser det negativa om man inte gillar eller är rädd för islam om man reser till ett muslimskt land).Reagerar på några svar som antyder att en negativ inställning till Marrocco skulle grunda sig i islamofobi eller ngt liknande ...
Som jag ser det handlar detta inte om religion utan om kultur / tradition. Var i Dubai nyligen och där var man nästan överdrivet artig. Givetvis är inte heller alla män i Marrocco snuskpellar. Men jag har tyvärr negativa erfarenheter av att vara västerländsk kvinna i Marrocco. Inte i något annat land har jag varit med om att män stått i buskarna på stranden och onanerat och helt ogenerat kommit fram tafsat. Inte heller att man efterhängset visslar och ger skamliga förslag till både unga tjejer och äldre kvinnor. Jag kanske har haft väldig otur, men har haft samma upplevelse de tre gånger jag varit i Marrocco mellan 1980 och 2005. Det har tyvärr gett mig en dålig bild av landet ur ett kvinnligt turist perspektiv och jag åker ogärna tillbaka. Har det skett en förändring är det det givetvis utmärkt.
Det du beskriver tycker jag tjejer verkar vara med om lite överallt, så återigen; det är nog MÄN som är problemet när det väl kommer till kritan.