Jätte OT men italienare är det värsta "folket" jag mött. Jag bodde på Malta och träffade många italienare. Snacka om hemsk kvinnosyn av de jag träffade på.
Eller hur?! Italienska män, överlägset värsta packet av alla. Åtminstone de som även jag mött när jag bodde på Malta (där för övrigt många malteser drar svenskar över en kam som kommer och förstör landet och ligger i rännstenen och har en bedrövlig respekt för den maltesiska kulturen).

Oj! Vilken fart det blev här!

Jag kan ju bidra med mina egna erfarenheter av landet när jag faktiskt kommit dit, känns som om det är vitt skilda skurar här nu :D. Sitter just nu utanför Madrid, imorgon kör jag till sista uppstallningen innan jag kör på färjan på måndag :banana:

En sak är jag dock säker på - skitstövlar finns överallt, vare sig man är i Rabat, London, Bordeaux eller Umeå. Män likaså kvinnor. Tror den här tråden slått ihjäl varenda fördom jag hade om Marocko, och ärligt talat är jag nu superpeppad på att komma dit och se hur det verkligen är.

Tack för alla svar, men ni får gärna fortsätta era diskussioner, spännande och intressant läsning när man sitter av tiden :)

Eller hur?! Italienska män, överlägset värsta packet av alla. Åtminstone de som även jag mött när jag bodde på Malta (där för övrigt många malteser drar svenskar över en kam som kommer och förstör landet och ligger i rännstenen och har en bedrövlig respekt för den maltesiska kulturen).
Så kan det nog vara, jag hängde inte där svenskar ligger i rännstenen, bodde i st Pauls bay. Kom dit i januari så jag hann få ett gott rykte innan ungdomarna kom ;-)

Tänkte bara meddela att jag nu har överlevt 3 veckor i Marocko. Magsjuk blev jag två gånger, men får nog skylla mig själv då maten där var så god att jag åt allt som bjöds på :p

Inte upplevt några påstridiga försäljare trots ett besök i en stor Souk (i huvudstaden dessutom) i sällskap med två andra tjejer under kvällstid. Alla jag mött har varit otroligt hjälpsamma och intresserade av att höra om livet i Sverige.

En kväll följde jag med en marockansk tjej som jobbade på tävlingen hem till hennes mamma. Där bjöds det frikostigt på marockanskt té (:love::love::love:), frukt och bröd. Mamma ville veta allt om europa och trots att vi inte pratade samma språk var det en underbar upplevelse att få komma in i någon annans hem. Råkade tacka ja till middag dagen efter (som sagt, vi pratade inte samma språk så visste inte vad jag sa oui till :D). Där bjöd hon på hemlagad tagine och gav mig en klänning hon köpt i present till mig samt en påse med granatäpplen som jag sagt dagen innan att jag älskar :love: underbara människor.

Visst tycker man som svensk att det är märkligt när män kommer fram och vill ta bilder tillsammans med en, kommer fram och vill småprata (men gick igen efter lite artiga fraser när de insåg att jag var upptagen med hästarna) eller rusar fram som tokar för att hjälpa till när de ser att man släpar på något tungt. Då jag även ibland var i sällskap av en supergullig, blond 6-åring var vi närmast levande attraktioner med massor av folk som kom fram och nöp henne i kinderna och skäggiga män som ville lyfta upp och busa med henne. Men alltid med en vänlig inställning.

Att köra gick väldigt bra, var livrädd första dagen jag körde då vi körde på en mindre väg med massor av trafik, åsnor och barn som uppehöll sig på vägen men när man kom in i den marockanska körstilen var det inga konstigheter.

Skulle absolut åka tillbaka igen, finns så mycket mera att se men ska ge min mage en chans att återställa sig först. Har levt på avslagen Coca cola och frekventa toabesök i tre veckor nu :o:D

Nu återstår bara 5 dagars resande och jag är hemma i Sverige igen. :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka