Markerar inne!

Favina

Trådstartare
Vad skall jag göra?

Mina hundar är med mig i stallet varje dag, när jag är ute och går en timme på morgonen är dom med mig. Gör sina behov mm.

Om jag åker och handlar en snabbis så markerar min ett åriga jack russell inne!

Om det ligger plastpåsar på golvet så markerar han på dom. Jag har tagit bort det om jag glömt någon gång, nu sist så markerade han i SÄNGEN! Jag blir snart galen! Vad skall jag göra? Det spelar ingen roll hur mycket motion han får, det är som om han faller i någon slags protest.

MVH Favina :bump:
 
Sv: Markerar inne!

Kan du minska hans utrymme till tex bara ett rum?
Vår förra hund Joker var lite sådär, men begränsade man
honom till ett rum så gick det bra.
Fick en förklaring av nån, att hela lägenheten blev för
mkt för honom att vakta så då pinkade han revir där han
inte var så mkt.

Sen om det stämmer eller inte har jag ingen aning om!
 
Sv: Markerar inne!

Det kan du ju ha rätt till!

Jag har en lägenhet på 40 kvm. Han brukar vara i hallen och köket. Men släppte in han i stora rummet för jag skulle ändå städa och bädda rent.

Skall prova det. Vill inte ha honom i bur. Min blandras gör ingenting sådant och har aldrig gjort. Han är 4 år nu.
 
Sv: Markerar inne!

Min borderterrier gör det ibland. Jag har en bur som jag sätter in honom i. Han älskar sin bur, den är hans territorium och går in självmant och lägger sig. Så bur är inte fel utan ett sätt där hundar som har problem med stora utrymmen kan känna sig trygga. De andra hundarna vill gärna också gå in i buren och lägga sig. Även om man som människa kan känna att det är elakt att stänga in hunden i en liten bur.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Så, min söndagsmorgon började med att jag vaknade av att min pojkväns hund bajsade på mig, i sängen. Jag låg under täcket (som tur va)...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Plantan
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 254
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
13 808
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp