• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marieka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 5 319

marieka

Trådstartare
Varför är det så svårt att hitta nån info om honom?
Finns det nån som vet NÅt?:bow: Jag har hittat stammen men inget mer.....

Sv: Marabou x

Prata med Katarina Kinell som ägde honom.
Jag har klappat Marabou. Han var jättesnäll att klappa. :love:

Hej!
Kan det vara den hingsten som fanns på Björkbackens stuteri utanför Borlänge? Detta var dock 10 - 15 år sedan.
Hälsningar Ragnhild

För 15 år sedan stod han på Moboda stuteri i Värnamo. Jag trodde han dog strax efter jag träffat honom men det kanske han inte gjorde. Han stod i a f inte kvar på Moboda 1991.

Har han stått här i värnamo? kul!
Det är systeryster som ska ha en foderhäst efter honom.
Hur såg han ut?

Jag har ju bara sett honom i boxen och jag var inte så hästkunnig på den tiden. Men han var skimmel (avblekt) och såg snäll ut. Det är allt jag kan säga. :smirk:

Marabou x var en skimmel fodd -68 e. Excelsjor ox u. Marianne xx - Hurricane -Monsieur d'Ypres.
Jag ar ganska saker pa att han foddes upp pa Bjorkbackens Stuteri i Borlange for det var iallafall dar han verkade under sin tid pa jorden. Nagon superhingst var han val inte men det finns en del riktigt trevliga avkommor efter honom som jag sett hoppa. Aker man till Dalarna kan man fortfarande hitta spar av han och stallkompisen Marino 554 eftersom det fullkomligen kryllar av hastar med stammen Marabou x - Marino 554 och vice versa.

Och jag är ganska säker på att han inte föddes hos dem utan hos arabstuteriet som hade pappan ;)

Till trådskaparen, om jag får igång min :devil: scanner ska jag lägga in en bild på honom.

Tyvarr:angel:
:rofl: :rofl: :rofl:
Vi kan scanna hemma hos mig, som den radikalkapitalist jag ar sa samlar jag ju pa prylar mm :angel:

Görel skrev:
Och jag är ganska säker på att han inte föddes hos dem utan hos arabstuteriet som hade pappan ;)

Till trådskaparen, om jag får igång min :devil: scanner ska jag lägga in en bild på honom.
pilla lite på scannern så blir jag glad:D

Om jag inte lyckas komma överens med scannern får jag väl vara lite snäll mot roslagen istället så att jag får åka hem till henne och scanna :D

Marabou x, hingst, f. 24/1 1968, skm
e. Exelsjor ox
u. Marianne xx - Hurricane xx
Uppf. Gunnel Erlandsson, Tomelilla
Äg. Tappens Stuteri, Kopparberg

Däremellan ägde även Björkbackens Stuteri honom.
Betäckningssäsongen 1990 stod han nere på Moboda Stuteri (Värnamo). KK ägde honom alltså inte.

Vad är det för häst som din syster skall låna? *nyfiken*:angel:

Och Gunnel Erlandsson hade Möllebackens stuteri, som ägde Excelsior innan han exporterades till USA!

Ursäkta att jag är så barnslig att jag måste visa att jag hade rätt ;)

Jag har glömt namnet:o men ska fråga igen.

Nämen hej! Hur mår baileys? Det är Marie här!

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 035
Senast: Jeps
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även... 2
Svar
26
· Visningar
2 082
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka