Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HR ville ha möte med mig idag angående detta, då jag svarade i en enkät som var anonym (men som tydligen inte var de) där jag berätta hur jag trivdes och hur de var i gruppen. Säger då till min kollega att jag ska ha möte 13.30-14.00 och hon svarar snäsigt, jaha jag bara går de bra för dig? Hon bara vi får ju lösa de. Ja bara det är EN halvtimme du är själv här, (just nu har vi ingenting att göra)..
Att man inte ens ska få gå på möte utan gnäll
Nä egentligen men jag ville endå fråga för ville inte sätta henne i problem, för hade jag sagt jag ska på möte kl 14 så hade hon börjat säga jaha men de är bara vi här, kan du inte ändra på de? Så de funkar här, man ska ha tillåtelse av sina kollegor alltid..
Nä egentligen men jag ville endå fråga för ville inte sätta henne i problem, för hade jag sagt jag ska på möte kl 14 så hade hon börjat säga jaha men de är bara vi här, kan du inte ändra på de? Så de funkar här, man ska ha tillåtelse av sina kollegor alltid..
En grej som jag tycker du definitivt ska ta upp är det du nämnt här. Att det inte är din chef som tar besluten utan att det är dina kollegor du ska fråga om du får gå på möte eller gå till veterinären med hunden osv. Det är så helt fel. Att man kommer överens med sina arbetskamrater om saker och ting passar vid vissa tillfällen är en sak, men det är alltid chefen som ska ta beslutet.Ska prata med HR i eftermiddag, tänkte ta upp följande:
Snack bakom ryggen, utfrysning, ingen gemenskap osv. Att jag sagt till chefen ett flertal gånger men de blir aldrig bättre. Även en tjej som var studieledig och kom in och jobba sa att de tog 2 år innan hon blev accpeterad, hon hade de precis som mig.
Jag tror att du behövwer ta ett steg tillbaka och försöka se mer krasst på dig och din situation.Ja kommer berätta för chefen om anledningen till jag vill sluta, då man ska fylla i anledning när man slutar. Kommer inte samla ihop de andra kommer bara säga hejdå och gå, vill inte ens krama de. Bara kallt adjö!
Jobbar du med något som kan bli akut kan jag förstå att det kan bli känsligt om endast en person befinner sig på kontoret i några timmar. Men om din kollega gnäller för att du är borta en halvtimme kan man ju undra över den kollegans kompetens som inte ens klarar av att vara ensam i en halvtimme.
Som andra har skrivit är det en sjuk kultur på din arbetsplats. Vad säger chefen som är över den mesiga chefen som inte kan styra upp klimatet på arbetsplatsen?
På vårat jobb hade det varit 2 sept.Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?
Har en fråga. Har en månads uppsägningstid. Men de är väll inte så om jag säger upp mig idag så slutar jag den 2 september? Utan de är väll den 31/09 som blir sista arbetsdagen om jag säger upp mig i augusti månad?