Mitt i detta elände så ringer en arbetsgivare mig som har fått nys om mig via en gammal kollega, intervju på torsdag!
Men så roligt!!!!!
Hoppas verkligen att de är ditt drömjobb, och att du kan släppa den här jobbiga tiden =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt i detta elände så ringer en arbetsgivare mig som har fått nys om mig via en gammal kollega, intervju på torsdag!
Universum har lyssnat.Mitt i detta elände så ringer en arbetsgivare mig som har fått nys om mig via en gammal kollega, intervju på torsdag!
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
a1agnlju som tycker det är alldeles för många inkompetenta chefer nu för tiden...
Håller med. Sjukt stelt att samla ihop gänget och klargöra för dem att man lämnar för att man inte trivs, jag hade inte orkat göra det. Jag antar att de förstår ändå.Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
Håller med. Sjukt stelt att samla ihop gänget och klargöra för dem att man lämnar för att man inte trivs, jag hade inte orkat göra det. Jag antar att de förstår ändå.
Det kändes rätt i mitt fall i alla fall och hjälpte mig att komma vidare. För min del var det dock hela arbetssituationen som var det främsta problemet och inte så mycket någon specifik person. Så det kändes viktigt att upplysa cheferna (för vilken gång i ordningen vet jag inte) om anledningen till att jag sade upp mig för mina kollegors skull. Sedan att det i slutänden berodde på kass ledning fick cheferna själva lista ut.Fast det där med att samla alla etc brukar kosta mer än det smakar. Likadant om man har en klantskalle till chef och ett passivt fack. Det bästa är att bara lämna tyst och stilla och låta de sköta sin skit själva. Oftast är det strukturella problem som man på individnivå har mkt små medel att påverka.
I mitt fall var ledningen högst medveten om vad jag kände även innan jag sade upp mig. Att vara illojal borde väl snarare vara att man tiger på jobbet och sedan snackar skit om jobbet inför en ny arbetsgivare t ex. Här, på buke där man ska vara så rättfram hela tiden. Det förvånar mig lite att man anser att mitt förslag till agerande är så fult och fel....Stelt är inte rätt ord. Illojalt är det rätta ordet. Har man inte berättat att man inte trivs förut, så är det inte rätt tillfälle att göra det för hela gruppen när man tagit beslutet att lämna. Det tar man med sin chef och ingen annan, om inte chefen vill ha en sådan diskussion.
Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
a1agnlju som tycker det är alldeles för många inkompetenta chefer nu för tiden...
För mig låter det som ett helt omöjligt projekt att ro i land. Det finns ju inte bara EN sanning om hur det är på en arbetsplats. Jag skulle vara rädd för att betraktas som jättepatetisk om jag gjorde en sådan sak.Jag tycker att du ska söka dig därifrån först och främst. När du fått en tjänst någon annan stans tycker jag att du ska samla alla på en "avslutningsfika" och tala om varför du sökt dig därifrån. Om inte annat så får de kanske något att fundera över. Jag har gjort det och det kändes väldigt skönt efteråt. Då kunde jag släppa ångesten helt och gå vidare. Lycka till!
Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.Gud så oprofessionellt.
Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.
Ja ja, oprofessionellt kanske vissa tycker. Jag bryr mig inte särskilt om jag ska vara ärlig.
Absolut ett vettigt alternativ. Jag tycker att det är viktigt att berörda får reda på de problem man upplever på en arbetsplats. Hur man sedan gör det är naturligtvis olika beroende på situation och arbetsplats.För mig låter det som ett helt omöjligt projekt att ro i land. Det finns ju inte bara EN sanning om hur det är på en arbetsplats. Jag skulle vara rädd för att betraktas som jättepatetisk om jag gjorde en sådan sak.
Däremot, om HR kallade mig till ”avskedsintervju” när jag sagt upp mig skulle jag möjligen säga en del av vad jag tyckte. Men vara noga med att hela tiden börja med att MIN upplevelse har varit att osv.
Det är omöjligt att spy galla på ett professionellt vis, gärna en avskedsfika om men då för att ta avsked på ett positivt vis och med flaggan i topp.Beror kanske på hur man lägger fram sitt ärende. Hur professionellt är det av chefen att blunda för uppenbara problem och hålla vissa bakom ryggen men inte andra.
Ja ja, oprofessionellt kanske vissa tycker. Jag bryr mig inte särskilt om jag ska vara ärlig.
Så tycker jag med. För sin egen skull. Man ska sluta med flaggan i topp och gå vidare med högburet huvud. För att man gjort det man kunnat, typ.Det är omöjligt att spy galla på ett professionellt vis, gärna en avskedsfika om men då för att ta avsked på ett positivt vis och med flaggan i topp.
Jag tänker att man kan fara så väldigt illa på den typen av möten, och det finns absolut noll gott i det.Jag skulle aldrig tillåta att man samlade ihop personalen till ett kasta skit möte när man väl sagt upp sig och inte längre är med i att utveckla företaget. Det tar man med fördel med sin närmaste chef som bör efterfråga det som en svamp för att kunna förbättra.
Det vore grymt illojalt att bete sig på ett annat sätt och skulle rendera i ett helt oanvändbart arbetsbetyg.
Det finns något som kallas för konstruktiv kritik och det är inte samma sak som att spy galla. Hur som helst är det upp till ts hur hon vill göra.Det är omöjligt att spy galla på ett professionellt vis, gärna en avskedsfika om men då för att ta avsked på ett positivt vis och med flaggan i topp.
Det finns något som kallas för konstruktiv kritik och det är inte samma sak som att spy galla. Hur som helst är det upp till ts hur hon vill göra.