Mannen som kunde tala med hundar

_moa_

Trådstartare
Är det någon som ser på det nu? Vad tycker ni om hans metoder?

Jag vet ärligt talat inte vad jag tycker...
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Hrm, nu kryper jag till korset och bekänner :o. Förut tyckte jag inte att han var sådär superbra, men efter att faktiskt ha SETT några avsnitt nu så har jag behövt ändra uppfattning. Han är riktigt duktig :bow:
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

på vissa hundar i vissa situationer är han säkert jättebra. jag blir faktiskt mest impad av hans sätt att ta människorna. men det är lite för mycket "quick fix" över hans metoder. allt ska gå så fort.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Och ? Det finns ingen som helst anledning att saker och ting ska dra ut på tiden. Snabba beslut och snabba resultat...därefter har han ju fått hunden i en stämmning DÄR familjen kan jobba vidare. Familjerna måste ju ändock fortsätta jobbet.

Varför vill du dra ut på saker för då ??
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Varför vet du inte vad du tycker ? Ingenting skadar ju hunden samt att hunden kommer i en sinnesstämmningen där den kan slappna av och börjar fungera.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Jag gillar honom faktiskt väldigt mycket. Hans metoder funkar uppenbarligen men så är det precis som Cillamuffins säger att det är ju egentligen människorna han tampas med. Han kanske borde kallas människoviskaren istället? ;) Tjejen med pitmixen det handlade om idag va rju helt hysterisk och fullkomligt livrädd för sin hund, så det va rinte så konstigt att den var som den var. Det här med att det är quickfix gillar jag. Jag anser att problem ska ur världen fortast möjligt om hunden kan ta det, Sen om det verkligen ÄR quickfix eller ej vet man ju inte riktigt. Man får komma ihåg att allt är inte filmat på en timme och att mycket av scenerna klipps bort för att göra programmet så intressant och konkret som möjligt.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

på vissa hundar i vissa situationer är han säkert jättebra. jag blir faktiskt mest impad av hans sätt att ta människorna. men det är lite för mycket "quick fix" över hans metoder. allt ska gå så fort.

Det är klart det går fort att lösa såna problem. Som han själv säger så skiter hundar i vad som har hänt förut, de reagerar på hur de blir bemötta NU. Så om någon kommer och börjar bemöta dem auktoritärt så svarar de på det beteendet direkt.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Som jag tycker om de flesta hundtränare.
En del saker är jättebra, andra helt uppåtväggarna.

Tex Innan man blir allt för imponerad av hans stora flock så ska man kanske veta att alla hundarna är kasterade
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Jag tycker att han är superduktig. Han vet vad han gör och han kan hundar. Han kan verkligen läsa av situationen. Dessutom är han bra på att förklara och lära ut, vilket gör honom till en bra person att hjälpa till med hunden.

Jag gillar att han hjälper människorna att förstå, istället för att bara "fixa" hunden. Han rehabiliterar inte bara hundar, utan även människor.

Dessutom har han rätt. Att ta ledarskapet gör massor! Det fungerar inte bara på hundar, utan även på hästar och människor.

Ceasar Millan rules!
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Jag tycker jättebra om honom! gillar hans metoder, inget skrik och inga slag men ändå en ledarroll och fasta tillsägningar vid fel beteende!

Han jobbar ju både med männsikan och hunden men som hans säger, våra känslor överförs ju till hunden.

Kanon kille!

//Mimmi
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

med quick fixes tar man oftast bara bort symptomen istället för att jobba på grundorsaken. att sätta på stackel och rycka och slita som jag sett honom göra gör inte att hunden litar mer på sin "auktoritära ledare". däremot är problemet kanske löst ur matte/husses synvinkel eftersom hunden inte vågar göra utfall längre.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Ja, det vet väl de flesta...MEN fajter förekommer ju även med kastrater. Dessutom så släpps ju okastrerade hanar in emellanåt, och mig veterligen i ett program var det en hane som var högst dominant. Han sa att familjen skulle hålla koll på hans svansföring om den höjdes, för om han började dominera så följde de andra strax efter...villket man fick se...Svans efter svans åkte upp, och då fick han ingripa.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Ja, jag anser då inte det vara ryck å slit. Ryck å slit för mig är länge, upprepande och mycket ofta. Det har jag inte sett han göra. Det är ju FAMILJERNA/ÄGARNA som ska jobba vidare...men för att kunna det måste ju hunden komma i ett läge där dom kan fortsätta jobbet.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

du menar helt nerbruten? det finns andra och betydligt humanare sätt. men de tar lite längre tid.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

För mig känns han bara som en "mediagrej", han känns som en medelbra hundtränare med gott sinne för att marknadsföra sig inom media.
Tycker vissa metoder han använder sig av rent av är farliga, det ena positiva med det är väl att han i allafall säger att man inte ska testa på det hemma.
Nåt som fick mig att reagera är också att han säger åt hundägarna
att sätta halsbandet mellan hundens halskotor och nacken och sen
rycka till. Det tycker inte jag låter så hälsosamt :crazy:
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

med quick fixes tar man oftast bara bort symptomen istället för att jobba på grundorsaken. att sätta på stackel och rycka och slita som jag sett honom göra gör inte att hunden litar mer på sin "auktoritära ledare". däremot är problemet kanske löst ur matte/husses synvinkel eftersom hunden inte vågar göra utfall längre.

Som någon nämnde tidigare, så lever ju hunden i nuet. Du tycker att han tar bort symptomen istället för grundorsaken....har du missat att grundorsaken är till 99% ägaren. CM tränar människor och rehabiliterar hundar.

Om hunden inte vågar göra utfall, pga av att CM ryckt hunden med stackel, när hunden kommer tillbaka till sin ägare får jag inte ihop....tror du att hunddressyr/uppfostran funkar så att om jag tränar min hund så kan vem som helst göra det också med min hund?? Är du inte tillräkligt dominant så tar hunden över, oavsett hur den blivit behandlad tidigare...åter igen, hunden lever i nuet.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

det där med att man ska dominera sin hund är en fet jäkla myt. hundar som försöker dominera andra hundar (som min tik t ex) bevisar egentligen bara att de är osäkra (vilket också hennes ragg bekräftar).

jag tror att hunden ska vara ganska korkad om den inte kopplar ihop stacklet med obehaget. så efter att caesar ryckt några gånger så är det väl klart att den låter bli att göra utfall/vad det nu var som var problemet med matte/husse också.
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

det där med att man ska dominera sin hund är en fet jäkla myt. hundar som försöker dominera andra hundar (som min tik t ex) bevisar egentligen bara att de är osäkra (vilket också hennes ragg bekräftar).

Jaa du, nu vet inte jag vad du menar med dominera...? Av det du skrivit så tror du att det innebär att man ska mucka gräl med hunden för att bevisa vem det är som bestämmer....:crazy: :crazy: Har du verkligen sett så mycket av CM egentligen???

jag tror att hunden ska vara ganska korkad om den inte kopplar ihop stacklet med obehaget. så efter att caesar ryckt några gånger så är det väl klart att den låter bli att göra utfall/vad det nu var som var problemet med matte/husse också.

Självklart kopplar hunden ihop obehag med stackel. Men tänk så suveränt enkelt all djuruppfostran skulle ha varit om bara en person behövde uppfostra dom så att dom funkade galant sen för alla andra.
Har du någon gång sett att vissa hästar är besvärligare att ta ut i hagen (tex) med "vissa" personer, och änglar med andra...?......ta och fundera på varför. Jag kan ge dig en ledtråd, det har med dominans att göra och inte med "hårda tag";)
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Jag gillar också Ceasar :bow: ...kroppspråk är A och O när man hanterar djur och man ska ha lite inblick hur respektive djurart fungerar rent artmässigt. Man får ju också tänka på att han inte jobbar med hundar som fungerar normalt, utan hundar som har problem ( med ägarna ) Allt är så enkelt om man bara vet hur man ska göra :idea:
 
Sv: Mannen som kunde tala med hundar

Allt är så enkelt om man bara vet hur man ska göra :idea:
Det där är så sant!
Dessutom så tror jag att inte vem som helst får sitta och inspektera sådana här program. Hade det varit en TV-serie om hur man "uppfostrar" vissa hästar så hade massorna tyckt att programet var lite för magstarkt.

Jag har tagit till mej flera av CM principer och det har fungerat mycket bättre än andra jag prövat på. CM kan hund, han kan läsa av en hund och han förstår sej på hundar. Hon säger ofta till ägarna att i hundvärlden så fungerar det si och så, och förklarar att hunden inte har mänskliga känslor. DET tycker jag är bra.
Sen är det verkligen inte med alla hundar han drar fram ett skackel och rycker och drar.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Troll
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 017
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp