Mängden sextrådar på buke...

Sv: Mängden sextrådar på buke...

Choklad skrev:
Orsaken till varför jag har bytt är personlig, om det är bekvämt, tja jag vet inte, både och ska jag nog säga, jag får inte lika många svar som tidigare i trådar eftersom jag är "okänd" men inte heller samma förutfattade meningar om mig som användare.

Det är det jag menade med bekvämt, ingen vet vem är sedan tidigare och kan koppla ihop en med något man skrev för 3 år sedan.

Choklad skrev:
Nja ett tag var jag nog delvis aktiv i dem, men tröttnade så det var inte mycket med det, den "anonyma" tråden jag hänvisade till här ovan var för ett par år sedan, den blev varken låst, rensad eller bortagen, jag blev dock ifrågsatt en del i början om jag var någon "pervo snuskgubbe".

Jag skämtade bara med dig men jag hoppas att du inte är någon "pervo snuskgubbe". :)

ainasoja skrev:
Jag skämtade bara med dig men jag hoppas att du inte är någon "pervo snuskgubbe". :)

Ingen risk då hade jag svarat i alla sextrådarna på ÄU ;) och förmodligen hetsat dem till att skriva mer dumheter, det är jag nämligen ganska bra på :D

Haukur skrev:
Varför ska det hymlas så med sex? Sex ÄR skönt, sex ÄR kul å ungdommar behöver snacka om d. Känns som om vissa vill "kväva" detta och återigen göra sex och onani till något tabubelagt som man inte pratar om. Varför? Varför Varför?
Vad gör det om ungar läser om sex? Det är knappast nån nyhet för dom..

Jag håller med, samhället kretsar redan runt sex på många sätt (både på gott och på ont), barnen får reda på saker vare sig vi vill eller inte. TV och tidningar t.ex. är ju tusen gånger värre än Buke tycker jag.
Och vad är det å andra sidan som är så farligt med att barn läser om sex? Det är en naturlig del av vårat samhälle och barn är inte så dumma som vi gör dem till, de förstår redan saker tidigt och tar inte skada av att läsa om vanligt sex. Skulle det däremot komme någon "porrgubbe" som triggade sextrådar och uppmanade sex så är vi ju många som skulle märka det direkt, eller hur?

Kimz0r skrev:
Omyndigas aktiviteter på internet är deras vårdnadshavares ansvar.

Exakt, och det ska inte drabba oss äldre som kanske vill prata om vissa saker som barn inte behöver läsa. Det finns ju redan rekomenderade åldersgränser, mer kan man inte göra åt saken. Det är inte vårat ansvar, vi ska inte behöva begränsa vår valfrihet att få diskutera de ämnen vi vill på forum som är avsedda för folk i vår ålder (syftar på ÄU), bara för att barn kan råka titta förbi.
Samtidigt som man inte kan stänga av alla sexprogram på TV och sluta skriva sexreportage i tidningar bara för att barn kan råka titta eller läsa.

Liknande trådar

Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Bra med information, men vad jag efterlyser är regler kring banning och hur PM "boxarna" hanteras. Får användarna en varning först...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 925
Senast: chrysler
·
Bukefalos Borde det inte finnas ett till forum och borde inte ålders rekommendationerna vara: Ungdom - upp till 15 För det är ju inte många...
2
Svar
23
· Visningar
2 135
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar