Mängden sextrådar på buke...

Sv: Mängden sextrådar på buke...

*knapplån*

Visst är det bra att det finns möjlighet för de unga att fråga de äldre om saker som man är nyfiken och osäker på.
Men läser man trådarna är utan att vara kritisk, vilket är lätt hänt, så kan man lätt förledas att tro att saker är självklara och naturliga som verkligen inte är det.
Jag menar tex frekventa partnerbyten och analsex.

Det kan ju faktiskt leda till att de som inte byter kille varje vecka, och som kanske tycker om vanligt gos-sex tror att de är onormala.

Och vad alla "små-penis-trådar" gör med en osäker tonårskilles självförtroende törs jag inte ens tänka på....:mad:
Tänk om man skulle börja göra trådar om att alla tjejer med A eller B-kupa är värdelösa etc,
hur illa vore inte det?
Och hur förödande skulle det inte vara för en osäker tjej?

Nej, alla är vi lika mycket värda, och alla är vi bra på något! Kram! :D

Men du, det handlar inte om att hymla om sex. Jag tycker - alltså det här är min personliga åsikt - att det beror på HUR man skriver om sex.

Om man har en fråga om sex som man verkligen vill reda ut så kan man göra det på ett seriöst sätt och med ett vårdat språk.

Om man däremot i stället verkligen anstränger sig för att stoppa in så många knulla, fitta och kuk som möjligt i varje mening bara för att verka jättecool - då borde man kamma till sig i stället. Säga knulla är jättekul men det brukar växa bort när man är 11 ungefär.;)

Precis på prick Saen.

Ibland tror man det är tävling i vem som gjort vad och hur ofta. Och när en 15 åring beskriver avancerat sex och skryter om hur många olika hon varit med blir man mörkrädd. Är jargongen verkligen kass här så att man möts av respekt för sånt?

:bow: :bow: :bow:

Jag tycker att det vore en helt annan sak om ni utstrålade "det här är hemskt, sånt här gör man inte, sånt här pratar man inte om, känn er skyldig om ni gör någonting sånt här".

mandalaki skrev:
Om man däremot i stället verkligen anstränger sig för att stoppa in så många knulla, fitta och kuk som möjligt i varje mening bara för att verka jättecool - då borde man kamma till sig i stället. Säga knulla är jättekul men det brukar växa bort när man är 11 ungefär.;)

Snälla, visa mej ett inlägg som ser ut så.

månsken skrev:

Finns/fanns ett på senior alldeles nyligen, jag uppfattade den dock som ironisk men det gjorde inte många andra så den låstes, jag vet inte om den är kvar eller helt borttagen.

månsken skrev:
jatack, för mig med.

jag tycker att det hålls på en helt normal nivå? buke är ju inte direkt hårdporrens nirvana, och verkar inte vara påväg i den riktningen heller? man snackar sex på ett öppet vis däremot, och nej, inget man skulle skrika ut på en skolgård, men det är väl inte bara på sexfronten som folk är öppnare på internet än IRL? dumt att förbjuda tycker jag, det är ju en tillgång att kunna prata fritt om något som annars är lite tabu med annat än de närmaste.

onödigt tjafs alltså, enligt graendal. :D

Prakas skrev:
Har funderat i samma banor.
Vet tex att kompisens 11-åriga dotter är flitigt på buke.
Har länge funderat på om jag skulle informera hennes far om att det kanske inte alltid är så oskyldigt som det verkar här?

Knatade runt på buke (då stallet.com) när jag var 10år och tog inte skada av att det var fullt med sex och drog trådar.. Tror inte det gör mycket skada nu heller.. De får ju ändå sexualundervisning i skolorna :eek: (för egendel var det i 3:an på lågstadiet, femman på mellanstadiet, sexan på högstadiet och senare en gång i åttan på högstadiet :D )..

Problemet kommer när vuxna (föredträdesvis män) går in på sidorna för att provocera ungarna (företrädesvis på ungdom)att skriva om sina sexupplevelser eller kommer med både det ena och det andra erbjudandet så tycker jag att det är långt över gränsen. Även på senior förekommer det ju folk som uppenbart vill få andra att skriva om sina sex-upplevelser i detaljerade former. Jag tycker att det är vidrigt och har inte på detta forum att göra alls.

På ungdom kan jag hålla med om att det är vidrigt, men på senior? Vill du inte skriva, så skriv inte. Ingen tvingar dig precis.

Sen beror det iofs vad de menar med "detaljerad"...

Jag skriver inte heller. Jag gillar bara inte fenomenet när en oftast helt nyanländ användare triggar igång sex-trådar på det viset. Jag får känslan av snusk-person som sitter och göttar sig.

cirkus skrev:
Jag skriver inte heller. Jag gillar bara inte fenomenet när en oftast helt nyanländ användare triggar igång sex-trådar på det viset. Jag får känslan av snusk-person som sitter och göttar sig.

Kan så vara MEN i vissafall är jag övertygad om att det är någon som vill vara anonym och inte alls vill blotta sina sexproblem eller vad det må vara under sitt riktiga nick.

mandalaki skrev:
Säga knulla är jättekul men det brukar växa bort när man är 11 ungefär.;)
Fast jag använder fortfarande det ordet om att ha sex. Jag är 36 år... :D

Dock håller jag med om att man inte måste försöka fylla hela inlägg med sådana ord.

För övrigt håller jag med Haukur.

Om man är oroad för att ens barn ska läsa olämpliga saker så kanske man får ha en väldigt bra kontroll och diskutera med barnet om vad de läser. Buke är definitivt inget forum där jag tycker det är speciellt sexfixerat eller "vulgärt". Gå in på passagen, spray eller liknande ...

Senast ändrad:

cirkus skrev:
Men det är jätteskillnad ! Och jag lovar att det syns.

Det tror jag inte alls alltid de gör, jag skrev själv en tråd gällande ett mycket känsligt sexuellt ämne för mycket länge sedan under ett helt anonymt nick (pga av känsligheten ifrågan) och blev i stark ifrågasatt om varför jag undrade över sådanna saker.

Choklad skrev:
jag skrev själv en tråd gällande ett mycket känsligt sexuellt ämne för mycket länge sedan under ett helt anonymt nick
Öh, så du hade ett helt anonymt nick "för länge sedan" till skillnad från nu, när du bevisligen bara funnits till i max 2 veckor?

tifo skrev:
Öh, så du hade ett helt anonymt nick "för länge sedan" till skillnad från nu, när du bevisligen bara funnits till i max 2 veckor?

Ja.... det här namnet har bara funnit i två veckor, eller det är väl tom 15 dagar för att vara exakt idag.
:smirk:

Men är jag helt ny här eller inte...:p

Choklad skrev:
Men är jag helt ny här eller inte...:p

Du är nog inte ny här inne men det är väl bekvämt med ett nytt nick eftersom du bytt?

Skrev du för många sextrådar med det förra ;)

ainasoja skrev:
Du är nog inte ny här inne men det är väl bekvämt med ett nytt nick eftersom du bytt?

Orsaken till varför jag har bytt är personlig, om det är bekvämt, tja jag vet inte, både och ska jag nog säga, jag får inte lika många svar som tidigare i trådar eftersom jag är "okänd" men inte heller samma förutfattade meningar om mig som användare.

ainasoja skrev:
Skrev du för många sextrådar med det förra ;)

Nja ett tag var jag nog delvis aktiv i dem, men tröttnade så det var inte mycket med det, den "anonyma" tråden jag hänvisade till här ovan var för ett par år sedan, den blev varken låst, rensad eller bortagen, jag blev dock ifrågsatt en del i början om jag var någon "pervo snuskgubbe".

Liknande trådar

Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Bra med information, men vad jag efterlyser är regler kring banning och hur PM "boxarna" hanteras. Får användarna en varning först...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 925
Senast: chrysler
·
Bukefalos Borde det inte finnas ett till forum och borde inte ålders rekommendationerna vara: Ungdom - upp till 15 För det är ju inte många...
2
Svar
23
· Visningar
2 135
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar