Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett annat forum som gjorde det, blockerade hela Göteborgs Univeristet och Stadsbibliotek när de blockade en användare med IP-nummer, så det kanske inte är bästa lösningen.
Tycker det bara är löjligt med detta tjat om att stänga av personer när det ändå inte är möjligtMen om du kollar vad supermoose skrev:
Så inser man att det kanske inte går att tillämpa.
Jo det kan jag ju hålla med omÄr det inte löjligare att vara konsekvent otrevlig, bli bannad och likt förbaskat måste man bara skapa ett nytt nick inom fem minuter och fortsätta sin bana som bukes otrevligaste?
Det, är löjligt
Sen undrar jag hur användarnas PM hanteras. Går moderatorerna in och läser - i så fall vid vilka tillfällen? Det bör framgå mer hur administrationen fungerar.
Förbud mot avlyssning m.m.
17 § Utöver vad som anges i 5-7 och 20 §§ får inte någon annan än berörda användare ta del av eller på annat sätt behandla uppgifter i ett elektroniskt meddelande som överförs i ett allmänt kommunikationsnät eller med en allmänt tillgänglig elektronisk kommunikationstjänst, eller trafikuppgifter som hör till detta meddelande, om inte en av användarna har samtyckt till behandlingen.
och det som ovan hänvisas till:
20 § Den som i samband med tillhandahållande av ett elektroniskt kommunikationsnät eller en elektronisk kommunikationstjänst har fått del av eller tillgång till
1. uppgift om abonnemang,
2. innehållet i ett elektroniskt meddelande, eller
3. annan uppgift som angår ett särskilt elektroniskt meddelande,
får inte obehörigen föra vidare eller utnyttja det han fått del av eller tillgång till.
- men hur vet du att ett buke-PM är just ett sådant elektroniskt meddelande som lagen avser? Det är det jag undrar. Läsa lagtext är lurigt för lekmän, vi behöver nästan alltid en tolkande text.
i ett elektroniskt meddelande som överförs i ett allmänt kommunikationsnät eller med en allmänt tillgänglig elektronisk kommunikationstjänst,
Som jag ser det, så är det enligt forumets regler inte lämpligt/tillåtet att lägga ut PM.
17 § Utöver vad som anges i 5-7 och 20 §§ får inte någon annan än berörda användare ta del av eller på annat sätt behandla uppgifter i ett elektroniskt meddelande som överförs i ett allmänt kommunikationsnät eller med en allmänt tillgänglig elektronisk kommunikationstjänst, eller trafikuppgifter som hör till detta meddelande, om inte en av användarna har samtyckt till behandlingen.