Regler på Buke

Sv: Regler på Buke

Här är ett förresten ett exempel på vad ett annat forum säger om dubbelnick:

Du får inte lösa dubbla medlemskap. --- Det är inte tillåtet att lösa nytt medlemskap om moderator beslutat att radera ditt medlemskap.

Vid minsta tveksamhet kring en medlems seriositet kommer användande av tjänster för att maskera sitt ip-nummer (t.ex. genom proxy-servrar) att tolkas negativt. Om du använder någon sådan tjänst bör du vara medveten om att ditt medlemskap kan komma att raderas utan förvarning.

Jag förstår inte riktigt vad du egentligen är ute efter. Du har fått svar av mig och ett snarlikt av ullo.

Om det är så att du är sur för att axel har bannats och du tycker att det skett av konstiga skäl, så säg det. Vad jag vet är det endast hon och några av hennes andra användarnamn som bannats den senaste tiden.

Tro mig det fanns skäl till att banna henne. När jag bannade henne skrev jag dessutom att hon skulle hålla sig ifrån att skriva här under den månad hon bannades. Den långa banningperioden beror bland annat på att hon varit bannad förut.

Trots att jag bett henne låta bli att skriva har hon skrivit med minst två andra användarnamn, som också bannats.

Med denna typ av ganska uppenbara hintar borde både hon och andra inse att om man som användare beter sig tillräckligt illa och blir bannad så skall man hålla sig härifrån. Egentligen kan man tycka att man inte ens borde läsa, men det struntar jag i.

Tala gärna om exakt vilken regel som skall förtydligas. Jag anser det vara ditt ansvar eftersom du anser att de inte är bra.
Likaså kan du skicka PM till mig med länkar till andra forum-regel-samlingar som du anser bättre. Det blir då lättare att förstå vad du menar.

Andra med synpunkter på reglerna får självklart höra av sig de också.

När det gäller annonsörerna så kan jag tänka mig att om de inte gillar sidorna och inte anser att det tjänar deras intresse att annonsera, så låter de nog bli.

Jag svarade IngelaH, framgick inte det? jag hade tom citerat henne. Fick jag inte göra det?

Om jag är sur för att Axel bannades? öh, Axel är en egen person, och jag en annan. Hur i hela världen kom du in på Axel? Varför hänger du ut orsaken till att hon bannades här i min tråd ang regler? Räcker det inte med att hon är avstängd?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över din kommentar - får jag inte ifrågasätta regler då jag tycker de är otydliga - och lämna förslag på att de kanske bör förtydligas. Tom er egen moderator Mandalaki anser att de bör förtydligas.. är hon också sur för något då? Hennes ord väger förståss tyngre än mitt, men jag tycker du bör visa mer respekt.

Jag vet i ärlighetens namn inte vad DU är ute efter...

Senast ändrad:

Här är ett förresten ett exempel på vad ett annat forum säger om dubbelnick:

Det där vore lysande att ha här - jag har inte läst ngnstans att det är förbjudet att ha dubbla medleskap / nick. så hur ska man då veta att det är förbjudet :confused:

*Viskar* titta en gång till på Mandalaki... Hon är "bara" vanlig hästmänniska numera. :angel:

Här är det ingens ord som väger tyngst, eller inte. :bow:

åhå, är det därför hon verkar så vettig?

:rofl: *skojar* :rofl:

Hade totalt missat att hon är "vanlig" igen - sorry! :D

Om du läste ullos inlägg tidigare i tråden, så såg du att det inte är förbjudet att ha mer än ett användarnamn.

Om du blev portförbjuden på en pub eller i en affär eller liknande pga ditt dåliga beteende. Skulle du gå dit dagen efter igen och försöka komma in. De flesta skulle nog hålla sig därifrån.
Kanske du skulle ta på dig en peruk och hoppas bli insläppt för du är ju inte samma som igår.

Sedan vidhåller jag att det vore intressant just vad det är som är otydligt. Om allt är det, har du fått mitt svar tidigare, jag vill inte ha en regelsamling på 50 sidor som ingen läser i alla fall. Många läser nog inte ens den halva sida som finns idag.

Jag skulle kunna tänka mig att öka på den till det dubbla och det skulle därför vara intressant om du kunde tala om vilka saker du anser viktiga att lägga till.

Att jag tog upp den avstängda användaren berodde på att hon är den enda som stängt av den senaste tiden och det får mig då att tro att hon troligen är den direkta anledningen till att diskussionen om luddiga regler dyker upp just i samband med hennes avstängning.

Hennes exempel visade dessutom på att det inte alltid hjälper att informera om att man skall låta bli att skriva när man är avstängd. Detta som ett svar på din fråga på regel mot att skapa nya nick.

Det verkar som att det är fler än Axel som försöker komma igen med andra nick när de är bannade. Kanske ngt att förtydliga?

De kommande reglerna med "varningar" är också bra att ni beskriver när det är dags.

Det är ok att skapa ett hemligt nick för att man vill diskutera något mycket intimt, eller diskutera något runt ens familj utan att hänga ut dem.

Det är inte det allra minsta ok att skapa flera olika trollnick och låta de "gräla" med varandra om oväsentligheter i seriöst menade trådar även om man själv tycker tråden är löjlig eller onödig.
Det här visste iaf inte jag :D

Många verkar skriva och fråga varför tråden "ditten och datten" blev bortplockad. Kanske är det en god idé att på bukehjälp skriva en rad eller två ang varför...men det kanske är en uppsjö med trådar som tas bort och det blir ohållbart.

Kanske är det en bra idé ändå att föra upp "exempel" på banningar/varningar? det kanske avskräcker till ett bättre beteende? Det kanske också gör att moderatorerna får det lättare att hålla samma linje till alla - för det har hänt fler än en gång att jag undrar varför vissa inte blir bannade - och andra verkar det finnas en lägre toleransnivå på.

Vet inte om detta hjälpte till att reda ut vad det var jag ville, men jag är glad att se att ni kan tänka er att se över reglerna - inte för att de är fel, utan att mer förtydliga. Moderatorerna måste ha en uppsjö av förslag för att kunna minska deras arbete - och tjat.

Ang bar, hur många mindreåriga använder inte falskt leg för att komma in? Hur fel det än är så lockar besöket mer än den risk det är. Se det som positivt i det hela. Vi gillar ju Buke :D

Jag har nu (för första gången odentligt:o) läst igenom reglerna, och tycker att de är lättförståeliga och klara.

Förstår inte riktigt vad ni "gnäller om":angel::confused:

Att man bara ska ha ett nick är väl en självklarhet egentligen, jag begriper absolut inte de som inte står för det dom skriver, som "svarar" sig själva i sina trådar för att vinkla dom åt ett visst håll, som har ett nick enkom till att skriva tykna inlägg med osv osv.

Om man tillbringar lite tid här inne så lär man sig relativt fort vilka användare som är "seriösa" och som tillför någonting, och vilkas man bara nonchalerar oftast - det är ju så det blir när ni väljer att dölja era egna åsikter genom oilka nick.

Jag tycker att det fungerar BRA med låsning av trådar när dom spårar ur.
Svårare blir det när bara vissa inlägg raderas, ibland "fattar" man ingenting då när man föröker få sig en helhet av tråden.

Du "niar" i ditt svar till Gunnar.

Vem skriver/pratar du med?

Är det jag som gnäller?

det är ju så det blir när ni väljer att dölja era egna åsikter genom oilka nick.
Vilka är "ni"?

Förslag:

Om ni tycker att det kan förtydligas lite till så kanske du/ni kan lägga till några till FAQ / användarstöd så inte texten blir längre?

Många verkar skriva och fråga varför tråden "ditten och datten" blev bortplockad. Kanske är det en god idé att på bukehjälp skriva en rad eller två ang varför...men det kanske är en uppsjö med trådar som tas bort och det blir ohållbart.

Det kan ju vara så att tråden inte bör finnas kvar alls av nån anledning...

Du "niar" i ditt svar till Gunnar.

Vem skriver/pratar du med?

Är det jag som gnäller?

Vilka är "ni"?

"NI" är tyvär många, jag antar att "NI" själva vet om det är riktat till er eller inte:angel:'
jag har ingen koll oftast "vem som är vem"...men det händer ju emmellanåt att man inte kan undgå att märka det.

Jag ber om ursäkt om du kände dig utpekad i mitt inlägg, inte meningen alls.

Iom att jag startade tråden ang förtydligande av regler och du börjar prata om "ni" och hur "ni" beter sig så blir det lite förvirrande.

Knapplån

Doktor Phil har ngt som han kallar

Either you get it - or yuo don't. Som han förtydligar med en episod från sin ungdom.

Han och hans kompisar är ute och buskör och blir stoppade av polisen, två av ynglingarna böjer på nacken och svarar artigt på den arga polisens frågor, medan en spelar Allan och gör polisen ännu mer upprörd, och episoden får då värre reprisalier än den annars skull ha fått.

Moderatorerna är bukes "poliser" och om man GET IT så gör man som de säger för annars kan Gunnar sätta en i finkan

Om man inte följer moderatorernas anvisningar är man en av *OR YOU DONT* och då är det inte bristen på tydlighet i reglerna man inte greppar utan själva; IT

Här är vi på bukefaos villkor, vi har godtagit reglerna när vi loggade in - då är det bara att anpassa sig IF YOU GET IT

Det kommer alltid finnas människor som alltid TYCKER en massa om hur andra skall och borde vara och hur annat borde fungera, istället för att anpassa sig och GET IT

Jag tycker också en massa saker - men inser att hela världen kan inte dansa efter min pipa - jag får nog dansa lite efter andras också.

Rent personligen går min gräns långt tidigare än bukefalos - därför har jag placerat en hel bunt användare under ignorerarknappen.

Jag slipper se vad de skriver - och kan då heller inte anklagas för att rikta mina svar till dem. Tidigare öppnade jag deras inlägg ibland.
Det kommer jag inte göra i fortsättningen alls.

Jag skall inte säga att jag gillar läget till hundra procent - men jag anpasssar mig.
och eftersom jag har diskuterats här....

Jag förstod när jag blev bannad att det var det som styrde fingrarna som inte var önskvärt här. Jag höll mig härifrån min banning och lite till.
Skapade nytt nick då jag som susan kände mig rätt förföljd bla. av en med minst 5 olika nick.... Det var ett par användare som städnigt höll debattnivån under bältete och de blev också bannade, men även deras banning löpte ut - och för att inte omedlebart hamna i samma situation igen så bytet jag då nick.
Jag har inga hemliga nick. Så viktigt är inte detta för mig.

Om jag fick önska så skulle jag nog hellre se att de regler som finns efterlevdes lite bättre.
Moderatorerna har gjort ett hästjobb på det den sista tiden. och detta med korten är nog en väldigt bra ide. Då slipper de sitta och lusglo specialla trådar på sin fritid. Jag hann se en hel del av de inlägg som plockades bort - så jag såg vilket jobb moderatorerna gjorde.

Det verkar bra med dessa gula och röda kort, för hur det är så placerar alla sin gräns på ett subjekivt sätt, så det blir nog bra med en tydlig officiell gräns från polisernas sida

lättare att GET IT

Senast ändrad av en moderator:

Så med andra ord kan inte "de underodnande" ge synpunkter på hur "övermakten" styr och sätter regler.. Jag har inte ens ifrågasatt reglerna, vill endast ha förtydligande. Denna tråd handlar inte ens om att inte följa reglerna.

Jag påstår inte att alla ska dansa efter min pipa - jag vill lämna förslag för att underlätta för kanske fler än mig.

ett pm är som ett epost typ, så nej jag antar att inte gunnar heller kan läsa dem, varför skulle han kunna göra det för?

Frågan är om han kan - och i så fall vid vilka tillfällen.

ÄR PM likställt med epost? Då är det väl iofs lagar som reglerar hur men får gå in och läsa...

Iom att jag startade tråden ang förtydligande av regler och du börjar prata om "ni" och hur "ni" beter sig så blir det lite förvirrande.

Iofs är jag mycket väluppfostrad, men jag "niar" inte fok normalt om jag pratar till en person.
Men det kanske du fortfarande gör?:angel:
För mig är ni flertal numera:smirk:

Precis så är det....:bow:

Jag bannades som Tetrick för ett tag sedan, och oavsett vad jag tycker om det så är det bara att respektera administratörens önskan och hålla sig borta. För det är med moderatorer som med fotbollsdomare: oavsett vad man tycker om domsluten så är det lika fullt domaren som dömer.

Iofs är jag mycket väluppfostrad, men jag "niar" inte fok normalt om jag pratar till en person.
Men det kanske du fortfarande gör?:angel:
För mig är ni flertal numera:smirk:

Iom att jag inte brukar nia folk och antog att du inte "niade" mig blev jag lite brydd över vilka du menade.. ;)

Fast majoriteten av alla som är medlemmar här på buke har inga problem att förstå och följa reglerna vad det verkar..

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 821
Senast: SiZo
·
Bukefalos Hej, Nyss försvann ett par av min ainlägg då jag hade länkat till bilder på två olika sadlar, likadant utseende men olika märkesnamn...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 885
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama