Många som byter nick?

Gabbi

Trådstartare
Jag tycker det börja bli lite förvirrande. Väldigt många har på senaste tiden bytt nick, men behållt sin gamla profil, med avatar och antal inlägg osv. Oftast kan man lista ut vem det är, men ibland rör det till hela diskussionen innan man inser att X är Y. I vissa fall förstår jag att det finns anledning, men vilka är de generella reglerna?

Sv: Många som byter nick?

Det finns nog ingen generell regel. Dock kan man nog inte byta på egen hand, man måste be Gunnar göra det. Och han kan ju göra en bedömning av om han tycker att bytet är befogat eller inte.

Jag tycker inte att det är så förvirrande när de behåller avataren, det är värre när folk byter nick så att det inte märks;)

Jag tycker också det är onödigt många som byter användarnamn.
Efter ett tag när man börjar känna igen användarnamn så är det lite trist för dem själva när de får börja om från början då de flesta inte har någon aning om vilka de är.
De som byter för att de ej vill bli hittade kanske hittas ändå.
Risken finns också att någon annan kniper ens gamla namn och det kan säkert ställa till det.

Kunde du inte ordna en nickbytardag där alla som vill kan byta nick med någon? Förslagsvis den 1 april.

Jag paxar för att byta till mig Gammeln så att det kommer lite vettiga inlägg därifrån:angel::banana:

(Mitt eget nick är däremot tillfälligt bannat den dagen och kan därför inte lånas ut. Om jag skriver "gunnar har tjejbaciller" den 31 mars kan jag säkert få en kortbanning:angel:)

Jag har inte riktigt förstått meningen med att byta nick men behålla sina gamla inlägg.

Jag letade efter ett visst ämne som jag vet att person Y skrivit om. Letade på Y, hon fanns inte. Sökte i stället på ämnet och Ys tråd kom upp. Men nu skriven av X? Hummm... Y har alltså bytt nick till X. Jag kom på det av misstag genom en ämnessökning och jag kan inte förstå hur Y/X kan tro att hon är anonym genom detta namnbyte? Är det inte ganska meningslöst? Vill man plötsligt vara anonym skaffar man väl ett nytt nick och låter det gamla självdö?

Behåller man dessutom bilden på egna hästen som avatar (den bild man haft som avatar de senaste 5 åren) så verkar det riktigt meningslöst.

PS: Jag vill heta Mandalakis andranick för det vet jag att den fuskisen också heter. Får jag det? Va? Snälla? Va?
Eller nä, jag vill heta Gunnar. Då kan jag banna Mandalaki.:devil:

Ja, gör det. Då får JAG använda mandalakis andranick. Och sen byter du och jag. Då får jag Snuffsan och Gammeln att hantera och vilken rar kärlekshistoria jag kan regissera då:love:

*Skäggskrället springer och drar nåt gammalt över sig* :eek:

Jag tycker inte att det är så förvirrande när de behåller avataren, det är värre när folk byter nick så att det inte märks;)

Men det där har du väl inga som helst problem med din gamla räv! Du har ju stenkoll på så gott som alla dubbelnick och nya nick!

Men man blir väl alltid lite mer anonym iallafall. Vill man verkligen leta upp någon så går det men har man inte sitt riktiga namn som nick så skriker man inte ut sin identitet åtminstone.

Jag inbillar mig inte för fem öre att jag är anonym men jag är lite mer personlig nu än när jag hade mitt gamla nick där jag hette mitt riktiga namn. Det känns lite bättre helt enkelt.

Jag bytte ut mitt gamla nick (neanott) mot det nick jag använder överallt i internetsammanhang (LadyFrost). De flesta som känner till mig förstår då att jag är samma LadyFrost som t ex på alltomhundar eller vovve eller shibainfo eller... Ja, jag tyckte att det blev mer konsistent att heta samma sak överallt.

Fast många byter nog inte för att bli anonyma (byta namn på det gammla kontot, alltså) utan för att man helt enkelt är missnöjd med sitt namn.

Jag är ju en av de som bytt nick nyligen, mest för att jag insåg att jag varit mindre smart och använt mig av ett nick som jag använder i andra sammanhang och jag vill inte bli igenhittad genom att folk googlar på mig.

Sen var lite missnöjd med mitt gamla nick då jag var tvungen att använda mig av siffror i det (vilket jag vid närmare eftertanke nog alltid haft under mina år på buke :o)

Jag inbillar mig inte för fem öre att jag är anonym men jag är lite mer personlig nu än när jag hade mitt gamla nick där jag hette mitt riktiga namn. Det känns lite bättre helt enkelt.

Instämmer. Det var också därför jag bytte nick. Hade mitt förnamn tidigare och det kändes mindre kul efter ett tag. Fast jag borde ha tänkt till en extra gång innan jag valde ett "trolligt" namn... Apropå trådtroll. :p

Jag bytte inte alls för att vara anonym, utan för att jag lika gärna kunde heta det som jag blev kallad för...vilket jag då gör nu :D

Jag ville byta till magyarisch en gång, och jag tyckte det dröjde väldigt länge innan jag fick ett svar från Gunnar. Han tyckte det jag hade nu var bra, och lätt att komma ihåg, så jag valde att inte byta. Men visst, jag ändrade från Carat till carat.

Jag tror många väljer att byta för de har användarnamn som de ångrar i senare dagar. T.ex de vill förkorta deras anv. namn, ta bort _ och siffror.

jag hade velat bytta, för jag märkte precis när jag registrerat mig att jag missat ett E i believer. så nu står det daydreambeliver . PM:at administratör, men ej fått svar, så funderar starkt på att regga en ny användare med rätt stavning.

Ledsen har haft en del att göra och missat detta. Nu är det fixat.

Något annat om jag tycker är förvirrande,ja i alla fall för min hjärna..det är när flera har lika/liknande bilder på sina avatarer!
Tills man upptäcker,jaha,det var en annan användare..

För dom flesta/många har sin avatarbild ganska länge,så då blir det att man känner igen bilden,men slarvläser användarnamnet!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 925
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 315
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V