Manduca-fråga!

Linna

Trådstartare
Jag undrar hur länge använde ni "spädbarnsinsatsen" (selen i selen som man knäpper med knappar ja ni som har en Manduca fattar säkert!)?
Hur lång och tung ska bebisen ca vara för att man ska sluta använda den?
Och när har ni dragkedjan öppen respektive stängd?
Sätt gärna in bilder!

Senast ändrad:
Sv: Manduca-fråga!

Jag använde bebisinsatsen till barnen var stora nog att kunna sitta i den med benen utanför utan att det blev för mycket spretande med benen. Daniel var väl tre månader och Ludvig kanske 2 kan jag tänka mig. Båda mina barn var stora vid födseln, både i vikt och längd, så de växte tidigt i selen.

Dragkedjan har jag oftast uppknäppt när jag bär Ludvig, han somnar så fort han kommer upp på ryggen och då är det skönt att han sitter stadigt mot mig. Daniel får ha knäppt, så han kan röra på sig, han sover aldrig på min rygg.

Ludvig är förresten 1 år (igår), och väger ca 11 kilo eller nåt nu. daniel är tv år dryggt, och väger nästan 16 kilo.

Slutade med spädisinsatsen vid ca månader, o knäppte upp dragkedjan vid 6.

60-65 cm har jag för mig, vilket för oss var när vid köpte den vid 3 månaders ålder. :)

Jag använde bebisinsatsen till barnen var stora nog att kunna sitta i den med benen utanför utan att det blev för mycket spretande med benen. Daniel var väl tre månader och Ludvig kanske 2 kan jag tänka mig. Båda mina barn var stora vid födseln, både i vikt och längd, så de växte tidigt i selen.

Lite trådkapning, sorry TS!

Men när vet man att de inte spretar för mycket med benen? Hur sjutton ska de sitta egentligen?
Sonen verkligen avskyr Manducan :( Har funkat några gånger men inga längre stunder och vi vågar inte ta oss någonstans för rädsla att han ska krisa och bli skitsur.
Känns trist när man spenderat en hel del pengar på den och han istället tycker den ärvda (vansinnigt fula) Babybjörnen är mycket roligare.

Mvh Miks

Lite trådkapning, sorry TS!

Men när vet man att de inte spretar för mycket med benen? Hur sjutton ska de sitta egentligen?
Sonen verkligen avskyr Manducan :( Har funkat några gånger men inga längre stunder och vi vågar inte ta oss någonstans för rädsla att han ska krisa och bli skitsur.
Känns trist när man spenderat en hel del pengar på den och han istället tycker den ärvda (vansinnigt fula) Babybjörnen är mycket roligare.

Mvh Miks

Emil hatade att sitta i både sjal och Manduca - tills han fick sitta med benen dinglandes utanför och se sig omkring :idea:
Han var väl runt 2 månader tror jag när jag testade med sjalen att han fick ha benen utanför, och kanske närmare 3 med Manducan?
Men han är rätt liten också, och ganska så tunn i kroppen...men då jag hade honom med benen utanför, utan babyinsatsen i Manducan, då gick tyget från knäveck till knäveck ganska precis.
Jag tycker du ska testa, du märker nog om det spretas för mycket :)

Senast ändrad:

Ludde trivdes oxå bättre i Baby Björn när han var ny. Han hade inte hört att den inte var ergonomiskt riktig för honom, nämligen :). Dock har det fungerat finfint med manduca (o senare beco - annan liknande ergonomisk sele) från ung 3.4 månaders ålder, så ge inte upp :)

Tror vi också köpte våran vid 3 månaders ålder. Då rekommenderades vi att använda selen utan babyinsatsen när han blivit 65 cm.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 580
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka