Man ska nog tänka efter före..

Sv: Man ska nog tänka efter före..

:D Jag är såå glad åt min små grisar, har velat ha marsvin sen jag gick gymnasiet men inte fått (allergisk pappa) Men nu äntligen så!!

Jag hade marsvin när jag var yngre, varav ett äkta original. Men nu är det sambon som säger nej... Han har lite fobier mot gnagare, tydligen några traumatiska minnen från barndomen med en kanin med långa vassa tänder inblandad... :p

Du får göra som kompisen gjorde med sin katt, tog med den hem, blötte ner den och när sambon kom hem "Titta vad jag hittade där ute, stackarn vi får nog ta in och ge honom lite mat"

Den katten är nu 2 år och bor kvar ännu:p

Nedrans:D

Kaniner är jag faktiskt lite skraj för jag med, de är för sprattliga för min smak. Näe lugna snälla små grisar:love:

Du passar ett par över en vecka eller så... säg att det är en kompis.
Sen så har han hunnit vänja sig så du får skaffa egna!

Marsvin bits knappt aldrig! :p
Min abby är enda ettriga som verkligen hugger för att döda mänskligheten men min skinny bara smånafsas lite mysigt. Men har nog aldrig gått hål för dom har bitit mig. :)

Hehe. Jag tror också han skulle falla till föga om han fick chans att testa på först.

Mitt första marsvin drog blod ifrån mig flera gånger varje dag den första månaden när jag gjorde det nödvändiga i buren. Men efter att han accepterat mig kunde jag göra vad jag ville med honom. Det var en riktigt karaktär... Han kunde sitta mitt på mattan och vägra flytta på sig när jag kom med dammsugaren. :p

Men leta nu upp nån i sthlm som kan låta dig passa sina marsvin i någon vecka. ;)

Blocket är bra, där hittade jag mina killar!

Senast ändrad:

Jättefin bur du byggt, men är inte trappan en aningen brant? Du kanske kan plana ut dne på något sätt, då tror jag att marsvinen vågar gå mer där. Mina går inte i sånna där branta lutningar, men det kanske bara är dom..

Ja trappan blev för brant så jag bytte den mot en längre bräda och fick såga upp hålet en bit till, nu är trappen nästan lika lång som buren..

Knasbollarna vill ändå inte gå där!:confused:

Ska prova med att måla trappan och hälla sand i färgen och sätta fler ribbor så kanske de vill gå..

Du kan ju testa att sätta dom på trappan, så att dom inser att man kan gå där med. "Leda" dom lite med en morot upp och ner för trappan. Sen kanske det funkar att hälla spån längs trappan, men nackdelen då är väl att dom inte ser skillnad mellan golv och trappa.. haha jag vet inet hur deras syn fungerar.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 200
Senast: Shenzi
·
Däggdjur Jag är en stor uppfödare av kaniner och förstår att det är dålig information hos många zoo butiker mm.. Det bästa är att leta upp en...
Svar
4
· Visningar
2 797
Senast: Jenka
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 111
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar