Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade marsvin när jag var yngre, varav ett äkta original. Men nu är det sambon som säger nej... Han har lite fobier mot gnagare, tydligen några traumatiska minnen från barndomen med en kanin med långa vassa tänder inblandad...
Du får göra som kompisen gjorde med sin katt, tog med den hem, blötte ner den och när sambon kom hem "Titta vad jag hittade där ute, stackarn vi får nog ta in och ge honom lite mat"
Du passar ett par över en vecka eller så... säg att det är en kompis.
Sen så har han hunnit vänja sig så du får skaffa egna!
Marsvin bits knappt aldrig!
Min abby är enda ettriga som verkligen hugger för att döda mänskligheten men min skinny bara smånafsas lite mysigt. Men har nog aldrig gått hål för dom har bitit mig.
Hehe. Jag tror också han skulle falla till föga om han fick chans att testa på först.
Mitt första marsvin drog blod ifrån mig flera gånger varje dag den första månaden när jag gjorde det nödvändiga i buren. Men efter att han accepterat mig kunde jag göra vad jag ville med honom. Det var en riktigt karaktär... Han kunde sitta mitt på mattan och vägra flytta på sig när jag kom med dammsugaren.
Jättefin bur du byggt, men är inte trappan en aningen brant? Du kanske kan plana ut dne på något sätt, då tror jag att marsvinen vågar gå mer där. Mina går inte i sånna där branta lutningar, men det kanske bara är dom..
Du kan ju testa att sätta dom på trappan, så att dom inser att man kan gå där med. "Leda" dom lite med en morot upp och ner för trappan. Sen kanske det funkar att hälla spån längs trappan, men nackdelen då är väl att dom inte ser skillnad mellan golv och trappa.. haha jag vet inet hur deras syn fungerar.
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.