Man och svans ätare....

ancan

Trådstartare
har det visat sig att min lilla terrorist till fölunge är :crazy:

Någon som har ett bra knep på vad man kan spruta i svavs o man som smakar F*n uatn att vara skadligt....

Provade med vitlöksspray, utan någon effekt alls....

Vill inte ha ett helsnaggat sto i höst :crazy:

Sv: Man och svans ätare....

Jag hade ett sto på foder en gång med avbiten svans. Ägarna hade upptäckt tuggandet för sent. Sen kletade hon in en huskur....Nackdelen var att det luktade i flera månader efter att fölis var avvand. Ska maila henne direkt och fråga va det va hon kletade i ....

Jag vet att endel blandar vatten med äppelcidervinäger och sprayar på. Prova om det kan funka.

När jag köpte mitt sto som 3-åring var större delen av hennes svans avtuggad strax ovanför hasspetsen. Inte särskilt fint. Det var hennes halvbror som gillade att tugga på den.
Sen gick hon med en 3-åring som också började tugga på hennes svans.
Jag köpte då en spray som finns i de flesta hästaffärer. Den är till att spraya på det flesta hästar kan tänkas äta på, boxväggar, täcken, kompisens man, svans m.m.
Den fungerar jättebra och är inte giftig.
Den smakar jätteilla. Så se upp. När man sprayar blir det ju fina små droppar som lätt flyger i luften. Jag fick på handen och min kvällsmacka smakade inget vidare den kvällen.
Men 3-åringen slutade äta på svansen direkt. Flaskan är dryg så i vintras lånade en kompis som fick sina hästtäcken uppätna. Funkade där med.

kima skrev:
Jag köpte då en spray som finns i de flesta hästaffärer. Den är till att spraya på det flesta hästar kan tänkas äta på, boxväggar, täcken, kompisens man, svans m.m.
Den fungerar jättebra och är inte giftig.
Den smakar jätteilla. Så se upp. När man sprayar blir det ju fina små droppar som lätt flyger i luften. Jag fick på handen och min kvällsmacka smakade inget vidare den kvällen.
Men 3-åringen slutade äta på svansen direkt. Flaskan är dryg så i vintras lånade en kompis som fick sina hästtäcken uppätna. Funkade där med.
Det låter ungefär som det jag köpte!
Stod något om att det gick att använda på man och svans :)
Så tja jag testade och det fungerar hyfsat!
Min terrorist har gått över i att äta på mammas öron :crazy:
Tyckte inte att mitt sto verkade vara en mes förut men nu börjar jag undra, lite väl mjäkig tycker jag nog att hon är.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 218
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 353
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka