Man kan se vem som äger vem?

Sv: Man kan se vem som äger vem?

Det tror jag absolut stämmer. Sådan herre sådan hund!

Min sambo brukar säga "Var inte sån afghan!" åt mig när han tycker jag är bångstyrig. :D Jag och afghanerna är nog ganska lika till sättet faktiskt. :p

Det där tror jag stämmer. Att det inte handlar om matvrak osv utan om andra saker.

QUOTE]

Lite svårt bara att komma på nåt konkret som de har gemensamt, men att de är tokiga i mat har de absolut gemensamt.

Ni menar kanske hur ens hundar är till sättet? Hur de mår psykiskt eller vad man ska kalla det? En hund som är dominant eller mer eftergiven så att man kan styra det eller att den som äger hunden är mer av det som hunder är? Typ en dominant hund har en dominant ägare?

Förvirrade hundar har ju ofta förvirrade ägare, kan jag tycka. Eller snarare bortklemta hundar har ofta bortskämda ägare. Är det inte så?

kl

Jag tror det kan stämma till viss del. Man formar sina djur efter sig själv, det går inte att komma ifrån, och man väljer ju oftast djur efter hur man är.

kl

Nu är det ju inte min hund utan familjens hund, och bor hos mamma, jag bor hos pappa och träffar hunden lite då och då bara, men vi har alltid dragits till varandra, jag är tydligen utnämnd som favorit och skulle väl säga att jag och den hunden är rätt lika, lika spralliga och busiga, nästan lite för barnsliga ibland, ouppfostrade, lättlärd då man vill men vill man inte så slår vi båda dövörat till!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 494
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 579
Senast: Sel
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 385
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka