Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vi vet ju alla hur lätt det är att medvetet styra tillväxten av horn- hår och hud. Att inte sjukvården kommit på det mot nageltrång - nageln växer ju så för att patienten VILL det!
Jävla klåpare som sprider ut att hovvård är något man lär sig över en helgkurs.
/Migo
Äh, men läser du inte lite tokigt nu?
Jag tolkar det som att den som skrivit inlägget har gått en helgkurs och kan underhålla hoven, det nämns ju även att man ska ta hjälp av hovvårdare i början?
Sedan att hästen visar hur den vill ha hoven, det stämmer väl ändå ganska bra? Tex så ser jag ju på tåförslitningen när vår lilla gula har för höga trakter. Det kan man väl kalla att han "visar mig" hur han "vill ha" hovarna?
Man ser ju på separationer i lamellranden om det är överdriven belastning någonstans osv.
Som sagt, jag skriver under på essensen, även om jag tycker att inlägget är konstigt skrivet. Det blir ju lätt så när man inte är så gammal och vältalig
Eller kommer det ett tillägg i den nuvarande lagen?den lag som kommer att gälla framöver
Redan nu ska väl hovisen samarbeta med vet. eller remitteras till om man måste gå in i levande vävnadMen från 2014 måste du vara utbildad för att få verka och sko hästar, sedan ställs det högre krav på den som tar sig an sjuka hästar.
Fast det som menas med att "hoven visar hur den vill se ut" är att din lilla gula visar att han vill ha höga trakter - inte att slitningen visar vad som behöver tas ned.
En ganska skum teori som jag möter ofta.
Menar du på fullaste allvar att du håller med om att man ska akta sig för hovslagare för man vet bättre själv, och spar en massa pengar?
Men från 2014 måste du vara utbildad för att få verka och sko hästar, sedan ställs det högre krav på den som tar sig an sjuka hästar.