Man behöver inte vara lika van ryttare för att rida islänning

hag391

Trådstartare
Är de fler som ser på matinen på svtplay från Stockholm Horse Show som reagerade på vad de sa

Sv: Man behöver inte vara lika van ryttare för att rida islänning

Sa de så? Det var ju lite klantigt måste jag ju säga... Trist att de ska spä på fördommarna sådär.

Jag tycker de alltid säger sådana saker på GHS. Samma sak senaste två åren iaf.

Jepp, det var Lotta Björe som kläckte ur sig den pärlan. Hon tyckte även att det som kännetecknar en fjording är att de är knubbiga...

Jepp, det var Lotta Björe som kläckte ur sig den pärlan. Hon tyckte även att det som kännetecknar en fjording är att de är knubbiga...

Inte ett dugg förvånad vart uttalandet kom ifrån. :cool::mad:

Smidigt värre. :cool: Även om man nu är så okunnig och ser det som "knubbighet" så är väl ändå det ett otroligt dåligt kännetecken för en fjording? Testa blackfärg och stubbman nästa gång... :p

Bra där. :p Jag har ingen koll på den människan, men det låter på er som att det inte är första gången hon säger nåt liknande?

*kl*

Det är synd att en sådan dålig kommentar som denna är vad som kommer dröja sig kvar och följa med människor som tittar. Men att okunnigheten upprepas år efter år?

Tack och lov att Jenny Mandal fanns med under Tölt-tävlingen :)

Hon "tog över" efter Lars Parmler som kommentator för världskupphoppningarna för några år sedan, förvisso har hon koll på hopphästarnas stamtavlor, men så ofantligt många grodor det hoppas ur munnen på den kvinnan... Hon är en riktig sådan där halvblodskärring som anser att allt som inte är brunt och långbent med ryckt man bara är små barnponnyer alternativt arbetshästar... Jag menar inte att alla som håller på med just halvblod är sådana, bara att hon är just en sådan...

Okej, trist att folk ska behöva ha den inställningen. :(

Är det bara jag som ser den egenskapen hos en ponny som POSITIV?!

Dom sa även att fjordingar är "en knubbig ras" :D

varför kan man se alla klipp förrutom islandshästarna på svtplay!??:confused:

KL

"Kolla här... Det är inte ofta man ser hästen som en ängel"
Ehhh Va?:rofl:
1. Ängel? Inte direkt, va?
2. Inte ofta? Näe, bara varje invigning, eller så:angel:

Kan det vara som så att hon pratar för att även de som inte kan något om hästar ska kunna förstå??
Blackfärg säger ju inte ett smack till en som inte kan hästar inte eller isalell/palominofärg.:)

Aja det är inget som jag hispar upp mig för iallafall, jag vet att jag kan rida och behöver inte överbevisa mig för någon.
Sedan får väl andra tro att bara för att jag har en islandshäst inte kan rida.:D

Appropå inget.. OT varning.. Vet någon hur det gick för denlilla ponnyn som vart överriden och hoppade ut ur arenan på 3 ben??

Vet någon hur det gick för denlilla ponnyn som vart överriden och hoppade ut ur arenan på 3 ben??

Skulle jag också vilja veta.. stackars liten! :crazy:

o sen förstår jag verkligen inte hur en kommentator kan uttala sig på följande sätt i TV. Proffisionell? NÄ! Skulle vilja se henne på våra "lätta små raggsockor"!

På VM 2005 gick det ju inte sådär värst jättebra när dressyr ryttarna skulle rida islänningarna, det blev mest PIGGIPACE! Dock gick det betydligt bättre för islandsryttarna att rida dressyrhästarna. ;)

DEt ska stå nånstans på nån hemsida att det gick bra med den lilla ponnyn.

Appropå inget.. OT varning.. Vet någon hur det gick för denlilla ponnyn som vart överriden och hoppade ut ur arenan på 3 ben??

På hemsidan står det att ponnyn fick en smäll på bogbladsspetsen men i övrigt mår bra, och att han nu står hemma och vilar. Jag tyckte så synd om både ponnyn och barnet!

Kan det vara som så att hon pratar för att även de som inte kan något om hästar ska kunna förstå??

Men om så är fallet så är det väl ändå extra viktigt att man säger rätt och inte hasplar ur sig vad för strunt som helst?

Liknande trådar

Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
2 254
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 918
Senast: Fazeem
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat