Mammig????

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Vissa barn om inte alla blir ju mammaig eller pappig, vilken ålder kommer detta i?

Dottern äter mer och mer riktig mat nu och jag kan ge mig ut och rid lite längre stunder och åka och fika med nån kompis eller så.
Men nu har det börjat med att hon gallskriker direkt när jag försvinner från rummet bara??? Hon är snart 6 månader...
 
Sv: Mammig????

Låter normalt. Är runt 6 mån de upptäcker att man kan "försvinna". Alva är inte mammig än, men det kommer nog misstänke jag (född 1/10)...
 
Sv: Mammig????

Det jag själv läst/hört är att barn blir mammiga runt 6-månaders ålder. Dock väntade min son längre än så, han var nog runt nio månader då det visade sig. Som du säger, blir väldigt olycklig när man går ut ur rummet, eller när han ser att man är på väg att lämna honom. Dock nöjer han sig med att ha sällskap av någon annan, han behöver inte ha enbart mig hos sig för att vara nöjd. Han har inte blivit blyg för folk ännu, vilket är skönt då jag ganska ofta har barnvakt till honom, och hittills tycker han det är jättekul.
 
Sv: Mammig????

Jag har inte upplevt att våra barn har haft någon mammig/pappig period tidigare.

För två månader sedan så började något som jag trodde var mammighet. Barnen var lite klängigare än vanligt osv.

Men nu är sonen definitivt inne i en mammig period. Sitter inte jag på golvet hos honom så blir han jätteledsen. Det är katastrof om jag sitter på en stol/i soffan i samma rum och vi ska inte prata om om jag skulle lämna rummet! Han hänger i byxbenet och buhuar.

Om pappan eller någon annan finns i närheten är det dock inga problem. Det är bara när jag och barnen är ensamma här hemma.

Dottern har dock inte visat någon tendens än, vilket är skönt! En åt gången! ;) :)

/Timsetim, vars tvillingar är drygt 11 månader.
 
Sv: Mammig????

Det första separationsfaserna brukar inträffa vid ca 8 mån ålder och sedan vid 1½ års ålder.

Det brukar märkas på att de blir mammiga och pappiga. Vid 1½ års ålder är det ju vanligt att man skolar in på dagis, och för en del barn kan det bli extra jobbigt om de är inne i separationsfasen just då.
 
Sv: Mammig????

Kommer ihåg att min dotter var så fruktansvärt mammig så maken fick inte ens byta blöja, natta eller mata henne.
Det var en jättejobbig period som varade fram till hon var 2 år ungefär.

Nu när hon är äldre (12) så är det pappa som gäller!:p
 
Sv: Mammig????

Vår dotter började få separationsångest ungefär vid 6 månader, men det var först vid 9 månaders ålder det utvecklades till fördel pappa... :smirk:
 
Sv: Mammig????

Det började lite när sonen var 7 månader och det blev värre vid nio månader. Nu när han är 10 månader så är det ännu värre. Han är så mammig så att pappa knappt får hålla honom. På nätterna ska han ligga brevid så nära det bara går annars blir han hysterisk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 122
Senast: Malin_L
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Praefatio
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: Miiikaela_
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp