mammapenning, utbetalning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Naggur

Jag har sökt föräldrapenning from 29/3. När får jag pengar då? betalas det ut i förskott eller efterskott? Jag va nästan hundra på att pengarna skulle komma i slutet på denna månad. men en kompis säger att dom inte kommer komm förens nästa månad...

va inne på min sida försäkringskassans hemsida. men det stog inget om utbetalningarna än...

å dom e inte snabba på att svara på mail=/
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

25:e, 26:e eller 27:e april kommer dom... beroende på när i mån du är född. Tyvärr kan det även dröja och tjorva..... så dubbelkolla gärna om nån vecka att allt är klart så du inte behöver vänta ännu längre....
21 mars till 20 april betalas ut i april....
21april till 20 maj... i maj... osv osv
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

Är också lite nyfiken på när utbetalningar ifrån FK kommer. Jag har hp fr o m 3 mars och tycker att jag borde få pengar denna månaden. Är född den 17, så vilken dag bör pengarna komma då?

Är det inte tidigt du börjar på föräldrapeng, ska väl inte ha förrän i mitten på maj. Jag börjar på mina den 22 april och ska ha i början på maj. Kan iofs förstå att du behöver ta det lungt en tid innan.
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

Dina pengar bör komma runt den 25 i nästa månad- det kommer alltid i efterskott.....
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

Jag tror att dina pengar borde komma den 26:e mars.
Jag är född den 15:e och får den 26:e.
Då får du alltså pengar för ca 3/3-20/3.
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

jo, i maj ska jag ha. men jag e arbetslös och det skulle inte skada med lite extra pengar nu innan så man slipper leva på nudlar pga alla fina bebissaker man vill köpa=)
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

Ok. Tror också jag snart får leva på nudlar. Har funderat på en ny barnvagn istället för en beg och ett nytt babyskydd istället för det jag har fått och en massa andra saker plus jag hittat ett köksmöblemang jag vill ha som är dyyyyrt. Nu när jag går på hp har jag sjukpenning vilket är ok, men sedan när jag ska ha föräldrapenning kommer jag att ha 6 - 7 000,- mindre i månaden än vad jag har när jag jobbar och det kommer nog att kännas, men det är självvalt då vi vill vara hemma så länge som möjligt. Går det inte får jag öka antalet dagar.
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

ja precis=)

Man hittar ju sååå mycket fint som man bara måste ha!=)

Man kanske ska skriva en önskelista och dela ut till släktingarna=)

Fan jag va helt säker på att jag skulle få pengar nu=/

Sambon hade lunginflamation å va hemma i två veckor förra månaden. så lönen blir rätt dålig=/

Blir nudlar helt enkelt=)
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

Fick precis min lönelapp ifrån mitt jobb. Hade räknat med att få några tusen därifrån, 2 arbetsdagar denna månad plus ob-tillägg och lite andra tillägg. Fick nästan 17 000,- och har en aning om att jag måste betala tillbaks det mesta av dessa, hur surt känns inte det.:devil: Och så får jag inte full månad från FK då de tydligen har den 20 som månadsslut. Hmm, får bli nudlar här också.
 
Sv: mammapenning, utbetalning?

hehe tur att de finns många smakrt på nudlar, annars skulle man tröttna=)

Jag får köra på dom billigaste nudlarna åxå. fick precis reda på vad vovvsan våran är allergisk emot. hon har legat på bagarmossens djursjukhus och genomgått pricktest. Och tyvärr så blir det inte det billigaste och hålla henne symptomfri=/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037
Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 794
Övr. Barn Gammal medlem under anonymt nick Vi funderar på att skaffa barn men har svårt att bestämma när Han: har fast jobb, inga konstigheter...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 178
Senast: Anonym6
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp