Sv: Ang beställning
Håller helt med dig att vi här i Sverige är jättedåliga på kundservice!
Jag har också bott i många år utomlands och när jag flyttade "hem" igen startade jag också en butik på nätet.
Jag har själv utgått från mina erfarenheter att "kunden är kung".
Mina kunder är inte beroende av mig men jag av dem!
Det är mina nöjda kunder som ser till att jag som företagare överlever och det får man aldrig som företagare glömma.
Att skylla på leverantörer, fraktbolag ed. är dålig stil.Oftas är det ett annat problem i företaget som ligger i botten för att leveransen inte kommer i tid eller uteblir. Och det är inget som kunden ska påverkas av.
Då tycker jag att kunden har rätt att utan förklaring om varför avbeställa sin order.
Bara min åskit så där.... // Gunilla
Håller helt med dig att vi här i Sverige är jättedåliga på kundservice!
Jag har också bott i många år utomlands och när jag flyttade "hem" igen startade jag också en butik på nätet.
Jag har själv utgått från mina erfarenheter att "kunden är kung".
Mina kunder är inte beroende av mig men jag av dem!
Det är mina nöjda kunder som ser till att jag som företagare överlever och det får man aldrig som företagare glömma.
Att skylla på leverantörer, fraktbolag ed. är dålig stil.Oftas är det ett annat problem i företaget som ligger i botten för att leveransen inte kommer i tid eller uteblir. Och det är inget som kunden ska påverkas av.
Då tycker jag att kunden har rätt att utan förklaring om varför avbeställa sin order.
Bara min åskit så där.... // Gunilla