Mammabyxor-tips??

boccia

Trådstartare
Nu är jag så fruktansvärt trött på mina mammabyxor, vars linning inte vill sitta där jag vill ha den (mudden korvar sig HELA TIDEN och glider ner). Vet att jag svor lika infernaliskt över dem förra graviditeten, men ändå kan jag inte vara utan...
Har funderat på att sätta dit sån där "gummiliknande" remsa som finns i Stay-up´s upptill (för att de ska stanna uppe). Går det öht att få tag i sådant? Har ni några andra smarta lösningar på mitt problem (har svårt att tänka mig att jag är ensam om problemet)


HJÄÄÄÄÄÄÄLP, Snälllllllllla.... :p
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Köp mammabyxor med snörning under mudden! Dom jag haft har varit jättebra :banana:
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Det låter lite som du köper för stora byxor? Har du provat att gå ner en storlek?

Jag hade såna här som jag tyckte var jättebra:
DL575_59421_79000_54_3804.jpg
 
Sv: Mammabyxor-tips??

PS. det finns ju mammabyxor utan mudd också som sitter under magen. jag trivdes aldrig i dom men det kansek är ett alternativ för dig!?

Pop har och TopShop!
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag köpte mina på hm.
Dem var dyra men sitter jättebra och supersköna!:love:
Såna som twinstar lagt ut bild på
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Känner igen problemet, men har löst det genom att ha ett linne på mig som jag stoppar in under byxorna. Då blir väl friktionen tillräcklig för att hålla dem på plats. :D

Annars har jag klarat mig bra båda graviditeterna med mina lågt skurna byxor. Skönt.
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag har köpt på Gekås. Svarta typ "finbyxor", (men pressvecken går ju bort vid tvätt). Lite utsvängda nertill. Supersköna!! Ingen resår utan hög midja som kan regleras med knappar. Jag är mkt nöjd. 129 kr......(stora i storleken).
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag smörjer in magen med en fet kräm som inte går in i skinnet och så sitter byxorna där de ska hela dagen! :D

Tror min mage är för stor för linningen når knappt över naveln.
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag fick 2 byxor från sambon han köpte på mammas mage.

Är resår i sidan så man kan spänna hur hårt de ska sitta.

Men de använde jag bara om jag skulle vara finklädd.

Annars bodde jag i sambons mjukisbyxor och de bor jag fortfarande i :D
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Har köpt båda mina par på HM (liknande de som twinstar lagt ut bild på), har mindre stl i dem än i vanliga byxor (skulle jag gå ner en stl till så skulle jag inte få i min rumpa...) Har överlag svårt att hitta mammabyxor som är tillräckligt långa i benen (har normalt tumstl 33/36, så det är jättesvårt att hitta byxor i "vanliga" storlekar)
Vill verkligen ha mudden över magen, den hjälper ju till att hålla tröjan nere, men att ha linne under har jag inte tänkt på, ska definitivt testas!!!! Feta krämer kan oxå vara värt ett försök.
Kollade på GeKås förra veckan, men alla mammabyxor var typ en decimeter för korta för mig. :(
Som sagt, byxorna sitter där de ska, men mudden åker ner på halva magen (minst), så jag blir galen.

Ska testa tipsen, annars får jag väl slakta ett par av mina stay-up´s (till min mans stora förtret... :angel:)
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag har köpt på Gekås. Svarta typ "finbyxor", (men pressvecken går ju bort vid tvätt). Lite utsvängda nertill. Supersköna!! Ingen resår utan hög midja som kan regleras med knappar. Jag är mkt nöjd. 129 kr......(stora i storleken).

När du hänger upp dina byxor med pressveck så se till att du hänger dem i pressvecken (De brukar synas lite svagt även efter tvätt). Om de inte syns så lägg innersöm mot yttersöm, släta till och så hänger du de över en byxgalge.
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag som är så nöjd med mina från HM! Har dels jeansen, men också ett par "mjukisar". Sedan går jag ofta i ärvda hängselbrallor. Sköna, och de sitter ju där man satt dem sas. Fast de är jobbiga då jag blir kissnödig så ofta, bebis har som nöje att trycka på blåsan både nu o då!:D
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Ok, jag menade mer att "det är ju BRA att pressvecken går bort vid tvätt" eller hur man ska säga...! Jag tycker det känns för "fint" att ha pressveck till vardags, därför tvättar jag bort dom...
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Ok, jag menade mer att "det är ju BRA att pressvecken går bort vid tvätt" eller hur man ska säga...! Jag tycker det känns för "fint" att ha pressveck till vardags, därför tvättar jag bort dom...

Aha, då är jag med dej :)
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Blir det inte väldigt äckligt att smeta fet kräm på magen för att byxorna ska hållas uppe?

Borde man inte se om det finns byxor i någon annan stil i så fall?

Det är massa olika klädtyper som jag inte kan använda och andra som framhäver min kropp på bästa sätt.

Alla är vi ju olika formade!
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Äh inte då! Jag tänker i alla fall inte spendera mer pengar än jag redan gjort på byxor som jag bara kommer använda ett par veckor till. Det behöver inte vara vaselin direkt, jag använder body shops cocoa butter, så blir huden trög liksom.
Jag går inte runt i mammakläder för att vara snygg, enbart för att hålla mej varm och för att det skulle se lite konstigt ut om jag inte hade några :D
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Jag sprättade helt enkelt bort den fula o obekväma mudden o vips hade jag ett par helt ok mammabyxor som satt hur bra som helst.
Tyckte mudden tryckte på magen o så vart det en sån ful kant under linnena.
 
Sv: Mammabyxor-tips??

*kl*

Åh vad jag längtar efter att få använda mammakläder igen när jag läser tråden!!! :D
 
Sv: Mammabyxor-tips??

Men det blåser ju så kallt in under tröjan då :) Mina t-shirts har varit för korta sen jag var i 6e månaden, och jag har inte direkt en stor man att låna tröjor av heller så jag har inget som når ner i byxbörjan om jag inte har mudd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • E-coli hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp