Malte är borta.

Penny_Lane

Trådstartare
Har haft ett uppehåll ett par dagar från Buke eftersom jag inte orkat gå in här på ett par dagar.

I fredags så var min syster och hennes kompis ute för att ta in hennes ponny. Min fina lilla basset/cocker korsning Malte var som vanligt med. När min syster fått tag på sin ponny och går mot stallet står Malte o tittar på dem mitt i hagen men ändå en ca 30 meter i från närmaste häst. Han skäller inte eller nått utan tittar bara. Min ena tävlingshäst som är lite sisådär i huvudet får då frispel och attakerar Malte träffar honom med framhovarna över nacken och ryggen. Troligen går ryggen av. Malte tar ett par steg sätter sig ner och faller sen ihopa. Död.. Min syster bär in honom till mamma som ringer mej (jag var på väg hem) när jag kommer 5 minuter senare åker vi till Hbg djursjukhus med Malte. Väl där max 30 minuter efter olyckan konstateras det att Malte är död. Veterinären trodde att hjärtat lagt av i bilen på väg in. Med andra ord så dog Malte i min famn.:(:cry:

Malte blev inte mer än 15 månader gammal ungefär. Han va underbart fin, han var en mkt välmusklad och perfekt i hull som veterinären sa. Han var överraskad när han såg honom. Sa att han aldrig sett en så fin hund i kroppen iaf i den rasen) Malte var alltid med mej i stallet, han sov med mej i sängen, han avr med när jag red. och däremellan låg han alltid och vaktade hästarna så att de inte rymde. Han efterlämnar ett stort tomrum som jag just nu inte vet hur det skall fyllas. Det är tyst i huset, kallt i sängen och tomt bakom ryggen. Kan inte förstå att min bästa vän försvunnit.

Jag vet att vissa säkert säger att e jag så jävla dum så jag har hunden lös i stallet får jag skylla mej själv. Men jag ångrar trots denna tragiska olycka ingenting i Maltes liv. Han var lycklig, han va pigg, frisk och stark. Han hoppade ledigt 70 cm rakt upp i luften och var hur smidig som helst. Han älskade att följa med och blev upprörd när han inte fick följa med. Han älskade att jaga fåglarna vi har på gården och katterna. En och annan råtta lyckades han döda oxå..
Jag uppfostrade min hund till att bli en hund som inte går i koppel, hade 90% koll på honom så även min syster. Just den dagen löd han kommandot stanna där när min syster hämtade sin häst.:(

Malte RIP kommer alltid att minnas dej..:cry: :love: Tack för den tiden vi fick...
 
Sv: Malte är borta.

Tack.... vet inte riktigt vad jag skall hitta på känns som man lever i ett vakum..:(
 
Sv: Malte är borta.

Det gör man alltid i början när man sörjer och saknar.
Låt det ha sin gång och GRÅT.

Du kommer att ha honom med dig iallafall och minnas allt fint som han gav dig.

*kramar* om dig igen.
 
Sv: Malte är borta.

Usch, vad tråkigt!
Det känns bra att läsa att du trots allt känner en glädje över den tid du hade med honom och att du inte känner skuld eller ånger.
Stor tröstkram!
 
Sv: Malte är borta.

shiit stackars människa..jädrar va jobbigt..massor av krammar!

men inte för att vara sån..men dt fans ju en tråd om hunder som skulle avlivas om ingen ville ha dem...du kanske kan rädda livet på en sån..bara ett tips ifall du vill ha en ny vän..vet att dt känns dumt att börja tänka på en ny hund redan..
 
Sv: Malte är borta.

jag hoppas innerligt att ingen förstör denna tråd genom påhopp och predikningar..

stor kram på dig, var stark..

jag får olustkänslor och tårarna tränger bakom ögonen bara jag ens tänker minsta tanke på om det hade varit min hund.. :cry:
 
Sv: Malte är borta.

Usch, vad tråkigt! :( Kommer inte på nån tröst, det är bara ledsamt! :cry:

Dessvärre är det ju inte helt ovanligt att hästar (speciellt hingstar har jag hört) har ihjäl hundar, det är något jag tänker på varje gång jag är i stallet. Men hellre att vovven får springa fritt och ha kul, än att sätta henne i en box eller en varm bil hela dan... (Ta inte det som en predikan bara!)
 
Sv: Malte är borta.

Fy vad hemskt!
Jag vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att du eller din syster inte har skuldkänslor för det va inte erat fel!
 
Sv: Malte är borta.

usch,nu gråter jag!!! :cry: det är så hemskt när ens bästa vän slits ifrån en...

var med omliknande med min förra hund,han var med in i hagen,fodervärdshästen ficjk frispel,och stampade han över ryggen,men han klarade sig då,men låg bara i en vecka.. tur var så hade inte hästen trampat så hårt..

men tyvär så rycktes han i från mig nån månad senare endå.. han vart förgiftad av något,och han endast bli 11 mån...

det är hemskt,så himla orättvist!

kan inte annat säga än att jag lider med dig,och jag vet verkligen vilket tomrum dom lämnar efter sig...

kramar massor!
 
Sv: Malte är borta.

Malte hade säkert ett fint liv hos dig även om det blev kort. Du får trösta dig med att han var glad och lycklig och döden kom fort. Det finns inga ord som kan lindra sorgen och det är extra jobbigt när döden kommer så oplanerad till en så pass ung individ, men du får som sagt tänka på de lyckliga stunder ni hade och att han troligen inte behövde lida något.

*kram*
 
Sv: Malte är borta.

Många tröstkramar till dej! Gud vad hemskt :(

Men Malte hade ju ett bra liv, en fri och glad hund!Så borde alla hundar få ha det.
 
Sv: Malte är borta.

Du fick mig att gråta, sitter med massa tårar rinnande. :(
Usch vad hemskt, Vet inte vad jag ska säga..
*massa tröstkramar*
 
Sv: Malte är borta.

Usch vad hemskt! :cry:
Men du får vara tacksam för den tiden ni hade med varandra, om den än vart kort..
Behåll honom levande i ditt minne, så har du honom alltid med dig! Ha han som förebild med din nästa hund och få den lika fin, för vänskapen med en hund är verligen speciell!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 215
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp