Malte är borta.

Sv: Malte är borta.

Jag har haft privilegiet att träffa Malte, och han var en glad och go hund. Han hade den allra mjukaste päls och pigga, glada ögon. Och han pussades sååååå gott.

Vi blev lite chockade när du berättade i lördags, vi satt och hoppades att du skulle ha Malte med dig, i stället berättade du att han var död.

Lilla Malte, vi kommer också att sakna honom.
 
Sv: Malte är borta.

Var tacksam för att du gav Malte ett så fint hundliv som din hund fick leva :bow:
Han kommer att vara dig evigt tacksam för att fått varit med på alla ridturer, sluppit gå kopplad och bara vara en lycklig hund.

Synd att det slutade så tidigt :cry:
 
Sv: Malte är borta.

Samma sak höll på att hända min cocker spaniel för några år sedan men vi hade turen på vår sida den gången....Jag önskar att du och Malte också haft det.

Jag skickar massor av *tröstkramar*!!!!!!
 
Sv: Malte är borta.

Zlatan skrev:
Det är så fruktansvärt hemskt! :cry: Många många många tröstkramar.

Här är en liten film VARNING för stortjutning :cry: :cry: men man önskar ändå att det är såhär det är.

Jag hoppas att jag får träffa mina djur här.

ok *stortjuter*
den var fin!!!

Penny: lider med dig... och du skulle inte gjort på något annat sätt, din hund fick nog ut det mesta av livet!!! bättre å leva kort tid lycklig!!!!
 
Sv: Malte är borta.

Tack alla ni som skrivit!

Det värmer jättemkt att så många bryr sig om Maltes öde. Jag tror att jag börjar må bättre även om det är en vecka sen idag.


Jag vet inte hur jag kommer göra med en ny hund. Jag får helt enkelt se. Dels för att se vad jag eventuellt får ut på försäkringen (fan de låter så grymt:(), dels därför att det känns som jag sviker Malte om jag skaffar en ny hund. De va ju han och jag som skulle bli gamla tillsammans..

Vad säger ni, när är det okey att skaffa en ny kompis?
Sviker man sin gamla hund om man köper en ny hund bara ett litet tag efter? Är det vettigt att försöka köpa en likadan hund eller kommer man då bara att jämföra?

Jag är lite kluven där. Visst går tankarna till en ny hund och jag slits mellan en ny Malte och en lite mindre hund. Malte va ju pigg som få även om kroppen inte va så snabb alla gånger.. :D
 
Sv: Malte är borta.

Skickar tröstkramar och styrka!

Det är fruktansvärt att skiljas från dem man älskar.


Zlatan:
:cry: Ja, jag hoppas mina gamlingar finns där!:love:
 
Sv: Malte är borta.

Men gud så hemskt. Nu gråter jag också. Stackars dig och fina lilla Malte :cry:

Min basset tjej följde mig in i beteshagen för två år sen, varpå min kompis häst blev fullsändigt galen och jagar henne genom hela hagen, trampar på henne och sparkar henne. Jag var helt säker på att det var hennes sista stund men hon klarade sig som tur var helt oskadd, endast chockad.
Jag har fortfarande henne lös runt hästar (Inte just den hästen dock) jag spenderar så mycket tid hos hästarna och hon ska leva ett roligt liv. Precis som din Malte säkert gjorde.

Stora kramar från mig och Ebba.
 
Sv: Malte är borta.

klart du ska skaffa en ny hund!!!!
den ersätter inte MALTE, utan det är en ny kompis, en TILL kompis!

Om du vill göra en god gärning så kan du ju adoptera någon övergiven stackare...

annars så tycker jag att du ska köpa en ras som har de egenskaperna du är ute efter (att kunna ha lös runt stallet?)...
ta den du faller för...
 
Sv: Malte är borta.

Har funderat på att adoptera en övergiven stackare. Men jag e osäker på vad jag får. (de lät dumt o hårt) Man vet aldrig vad de har för bagage.

Har funderat på att maila Maltes uppfödare och fråga om hon eventuellt har en ny kull på G. Nu är iofs Malte blandras så det är väl en sånn där oseriös avel. Men vad jag har hört har alla valparna i de två kullar som finns blivit trevliga och fina hundar. Som en lätt lite mindre Basset med mkt spring i benen. och med mindre hud..;)

Jag tror dagen kanske komemr d jag är mogen för en ny hund. Eller vad tror ni?
 
Sv: Malte är borta.

absolut... om de har en NU så KÖÖÖP!!!!
då har du hela sommaren på dig å fixa å trixa!

om hundarna blir trevliga så är det väl "seriös" familjehundsavel :p
 
Sv: Malte är borta.

Fy tusan.:cry: :cry: :cry:

Minns när du visade bilder på Malte, så otroligt söt hund.

Usch vilken tragisk olycka.:( *kramar*
 
Sv: Malte är borta.

Du sviker absolut inte din lille vovve.
Jag kände samma sak när jag bara två veckor efter min vackra Ronja åkte och tittade på en kull valpar.
En av dem klättrade upp i min famn och gick inte därifrån på de 2-3 timmarna vi var där. Hon tittade sorgset efter mig när jag gick...

Jag hade sån ångest ...hade bara ett par dagar på mig att bestämma mig...var så rädd att jag skulle försöka göra en ny Ronja av den lille...

Men jag åkte tillbaka och hon kände igen mig!:) Det blev en liten Nikita och hon är på ett sätt lik Ronja men det är ändå en egen liten personlighet. En vacker dag ska vi alla vara tillsammans:love:

Köp inte för köpandets skull men hittar du en liten vovve som behöver dig och som du behöver så lyssna på vad du vill istället för att stänga igen.
 
Sv: Malte är borta.

Nej, gud vad synd! Det är så tråkigt när de går bort.. Oavsett av vilken anledning. Det kanske inte är till någon tröst, men du ska veta att du inte är ensam. Vi fick ta bort våran 4-åriga basset för några månader sen, och jag saknar honom mer än något annat! Han låg, precis som din, i min säng med mig, han var med mig hela tiden. Han fick problem med ryggen, så för hans skull fick han somna in för alltid.. Gud, så jag saknar honom. När jag tänker på honom, och ser honom framför mig, så ser jag en lycklig hund som hade det bra sina 4 år, vilket jag är väldigt glad för!

Malte hade ett underbart liv, och han njöt nog av varenda minut! Sånt här händer, även om det är väldigt tråkigt. Du gav honom det bästa livet, och det borde finnas fler hundägare som dig! Tänk på tiden du fick med din älskade vän. Det kommer att gå över, tro mig!
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 215
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp