Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använde biltemas båtlack. Funka bra!Hittat en begagnad släp som är riktigt fin förutom den svarta plyfan på utsidan blivit rejält ful efter att tidigare ägare haft dekaler.
Kan man måla och i så fall med vilken färg?
tror du det fungerar att måla en omålad ramp med? tänkte lite tokigt då jag monterade den, för nu är mattan limmad över skruvarna.. dvs jag får inte av rampen för att kunna måla hela. blir naket under metall stommenSka du måla om hela släpet eller bara de väggar där dekalerna har suttit?
Båtlack rekommenderas till hästsläp. Jag har använt International Pre-Cote och Toplac till mitt släp. Det håller vätan ute, med högglansfinish.
Är ju inte så mycket att göra åt situationen misstänker jag, än att måla ordentligt grundlager, lacklager och försöka dra en silikonsträng mot där metallen ligger an för att täta?tror du det fungerar att måla en omålad ramp med? tänkte lite tokigt då jag monterade den, för nu är mattan limmad över skruvarna.. dvs jag får inte av rampen för att kunna måla hela. blir naket under metall stommen
Är marinplyfa så det håller ju vätan ute så länge man inte slipar ner yttersta lagret. Men är det ngt grindar bete mer än att lägga på en grundfärg då man har båtlack? Dvs måste man slipa?Är ju inte så mycket att göra åt situationen misstänker jag, än att måla ordentligt grundlager, lacklager och försöka dra en silikonsträng mot där metallen ligger an för att täta?
Kommer vätan in så ruttnar träet. Så jag gissar att du klarar dig om du tätar och håller vätan ute.
Att lossa mattan medför risk att den går sönder istället. Hellre då kanske att måla, och hålla efter med ett nytt lager/tätning vid behov?
Enda rekommendationen jag har att ge är att göra ett ordentligt grundjobb om man vill ha en flawless finish. (Jag slarvade med grunden o det märks)
Har ingen bra koll på sånt, men kan tänka mig att grunden fäster bättre om man ruggar upp ytan lite genom att slipa.Är marinplyfa så det håller ju vätan ute så länge man inte slipar ner yttersta lagret. Men är det ngt grindar bete mer än att lägga på en grundfärg då man har båtlack? Dvs måste man slipa?