Måla om svart plyfasläp utvändigt?

MoQ

Trådstartare
Hittat en begagnad släp som är riktigt fin förutom den svarta plyfan på utsidan blivit rejält ful efter att tidigare ägare haft dekaler.
Kan man måla och i så fall med vilken färg?

Ska du måla om hela släpet eller bara de väggar där dekalerna har suttit?

Båtlack rekommenderas till hästsläp. Jag har använt International Pre-Cote och Toplac till mitt släp. Det håller vätan ute, med högglansfinish.

Ska du måla om hela släpet eller bara de väggar där dekalerna har suttit?

Båtlack rekommenderas till hästsläp. Jag har använt International Pre-Cote och Toplac till mitt släp. Det håller vätan ute, med högglansfinish.
tror du det fungerar att måla en omålad ramp med? tänkte lite tokigt då jag monterade den, för nu är mattan limmad över skruvarna.. dvs jag får inte av rampen för att kunna måla hela. blir naket under metall stommen

tror du det fungerar att måla en omålad ramp med? tänkte lite tokigt då jag monterade den, för nu är mattan limmad över skruvarna.. dvs jag får inte av rampen för att kunna måla hela. blir naket under metall stommen
Är ju inte så mycket att göra åt situationen misstänker jag, än att måla ordentligt grundlager, lacklager och försöka dra en silikonsträng mot där metallen ligger an för att täta?
Kommer vätan in så ruttnar träet. Så jag gissar att du klarar dig om du tätar och håller vätan ute.

Att lossa mattan medför risk att den går sönder istället. Hellre då kanske att måla, och hålla efter med ett nytt lager/tätning vid behov?

Enda rekommendationen jag har att ge är att göra ett ordentligt grundjobb om man vill ha en flawless finish. (Jag slarvade med grunden o det märks)

Är ju inte så mycket att göra åt situationen misstänker jag, än att måla ordentligt grundlager, lacklager och försöka dra en silikonsträng mot där metallen ligger an för att täta?
Kommer vätan in så ruttnar träet. Så jag gissar att du klarar dig om du tätar och håller vätan ute.

Att lossa mattan medför risk att den går sönder istället. Hellre då kanske att måla, och hålla efter med ett nytt lager/tätning vid behov?

Enda rekommendationen jag har att ge är att göra ett ordentligt grundjobb om man vill ha en flawless finish. (Jag slarvade med grunden o det märks)
Är marinplyfa så det håller ju vätan ute så länge man inte slipar ner yttersta lagret. Men är det ngt grindar bete mer än att lägga på en grundfärg då man har båtlack? Dvs måste man slipa?

Är marinplyfa så det håller ju vätan ute så länge man inte slipar ner yttersta lagret. Men är det ngt grindar bete mer än att lägga på en grundfärg då man har båtlack? Dvs måste man slipa?
Har ingen bra koll på sånt, men kan tänka mig att grunden fäster bättre om man ruggar upp ytan lite genom att slipa.

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 622
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 717
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv