Vita_N_6520
Trådstartare
Jag ska måla om huset till våren men kan inte alls komma fram vilken färg som är mest passande.
Efter ett par veckor i karibien med hus i alla dess färger så kom jag fram till att jag vill ha ett jätterosa eller jättelila hus, men det "får" man ju inte i tråkiga Sverige.
Plus att det inte passar in där jag bor nu.
Jag bor i ett radhus där färgfördelningen är:röd-blå-svart-blå-gul-grön-Mitt-röd.
Husen på andra sidan är gröna och blåa.
Mitt hus nu är väldigt tråkbegie och det är inget jag vill behålla, jag vill heller helst inte ha samma färg som någon annan.
Jag hade kunnat tänka mig grön men det har ju grannen.
Jag har funderat på grå eller brun, det känns som de (enda?) mest lämpliga färgerna, men problemet är att hitta rätt nyans, ffa av grå.
Vilket tror ni kan bli bäst? Kanske jag ska tänka om helt och ta något annat?
Efter ett par veckor i karibien med hus i alla dess färger så kom jag fram till att jag vill ha ett jätterosa eller jättelila hus, men det "får" man ju inte i tråkiga Sverige.
Plus att det inte passar in där jag bor nu.
Jag bor i ett radhus där färgfördelningen är:röd-blå-svart-blå-gul-grön-Mitt-röd.
Husen på andra sidan är gröna och blåa.
Mitt hus nu är väldigt tråkbegie och det är inget jag vill behålla, jag vill heller helst inte ha samma färg som någon annan.
Jag hade kunnat tänka mig grön men det har ju grannen.
Jag har funderat på grå eller brun, det känns som de (enda?) mest lämpliga färgerna, men problemet är att hitta rätt nyans, ffa av grå.
Vilket tror ni kan bli bäst? Kanske jag ska tänka om helt och ta något annat?