Måla bakom kamin, tegelvägg.

indian-charlie

Trådstartare
Finns det någon i den allvetande bukeförsamlingen som vet om man måste ha någon specialfärg bakom kamin?

Jag har en grå tegelvägg som "brandskydd" bakom kaminen och jag vill nu efter långt och moget övervägande måla den i ljusare färg.

Det jag undrar är om man kan använda vanlig färg (som man använder till väggar mm) eller om det måste vara specialfärg som är mer härdig mot brand?

Sv: Måla bakom kamin, tegelvägg.

Jag frågade en målare som var här och målade våra innertak, vilken typ av färg jag skulle använda till murstockarena i vårt hus.
-Vanlig väggfärg fick jag till svar, vilket jag tycker var bra; billigt och lättmålat!
// Smirk

:bow:

Eftersom jag inte orkade vänta på svar så...

Kollades det upp på färgaffären och det blev faktiskt samma svar där. :D

Ja, du har ju redan fått svar. Men vi har också målat med vanlig väggfärg. Det blev hur bra som helst. :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 393
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 733
Senast: qitis
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 049
Senast: shia
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 488
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar