Z, fyller 16, målet är att komma igång efter ett riktigt skitår 2022, hålla honom frisk och kunna träna lite lätt dressyr hemmavid. Kanske träna mig själv lite i tömkörning tillsammans med honom som ändå är äldre och kanske lite tåligare än ungdomarna för mina tokigheter och tillkortakommanden. Det hade varit väldigt roligt att kunna hänga med på någon liten träning på annan plats, men det är en bonus om det blir av.
D1, fyller 3, målet är att han åker till utbildare på senvåren och visas av henne på treårstest, vilar över sommaren och sedan att vi kan rida ut lite smått på hösten. Helst både ensam och med sällskap.
D2, fyller också 3, målet är att jag "sitter in" honom på sommaren/hösten dvs kan styra runt med mkt försiktig ridning och ev kunna skritta ut någon enstaka pytterunda. I övrigt jobba vid hand, tömköra och om jag har lämplig hjälp ev lite mer övningar med körningsinriktning. Ridningen med honom kommer mest att riktas in på 2024 (han är en nordsvensk) men han behöver sysselsättas och få en del uppgifter ändå.
Själv fyller jag eehehe, liiite mer än mina fyrbenta vänner.
Men jag jobbar redan på mitt eget mål att slipa på en bättre ryttarform med både konditions- och rörlighetsträning för att förstöra så lite som möjligt för alla hästarna i min ridning, men förstås särskilt med sikte på att kunna matcha fantastiska D1 på bästa sätt framöver. För jo, det händer ju ändå ganska ofta att jag svävar iväg i dagdrömmar om hur han skulle kunna vara som fyra- femåring och ännu längre fram. Samtidigt som allt med hästar är så eländigt skört och att saker kan gå åt helvete på en sekund, så jag jinxar inget utan varje dag är en bra dag när jag bara får umgås med dessa tre högt älskade individer och se dem må bra.