Mål för 2004

_Peplis_

Trådstartare
(det fanns ju en sådan tråd på dressyr så tänkte jag att det ska vara e n här också) vad är erat mål för 2004? och vad var målet 2003 (uppfylldes dom)?

Ponnyn:
Hon var ju skadad mycket 2003, så målet är att komma igång att tävla lite mer igen. Gärna hinna med någon LB.

Hästen:
Komma ut på en lokal LD ... :D
Kanske kanske kanske möjligtvis en LC. Men det är inte troligt.

Gammelponnyn:
Starta en CR typ 50 cm.
Han är ju trots allt 28, men älskar ju att tävla, så varför missunna honom det? :D

Jag vill komma runt en bana! Jag struntar i vad det är för höjd, men jag vill komma runt utan att elandet tycker att allt är farligt och stannar med mig! (hästen har tävlat en hel del med tidigare ryttare och hoppar som en gud på träning, men på tävling funkar han inte alls med mig)

När jag väl har lärt mig knepet att komma runtär målet 1,20. Eventuellt 1,30.

Målet är att vi ska komma ut och börja tävla lite clear rounder :)

Mål 2004:

Nolla LA med lillpållen.

Storpållen ska inte hoppa så höga hinder så med honom är målet bara att bli säker på låga höjder och att han ska fortsätta tycka det är kul.

Årets mål var nolla LB med lillan (gjort :love:) och att storpållen skulle börja våga hoppa igen och tycka det var KUL och det gör han nu igen, är så glad :love: Han nollade tom en LD utan svårigheter för nån vecka sen :)

Japp, har 3 medryttarhästar, och det är fler som drar i mig :crazy: :D
Klart man känner sig hedrad, men på högstadiet har man ju inte överdrivet mkt med tid.
Men gammelponnyn tävlar ju ju typ inte. Bara någon låg klubbis 2 ggr per år. :smirk: :love:

Jag har inga egna mål, men dottern ska ta upp båda b-ponnysarna i L:A nu i vår. Fyraåringen ska hoppas in nu, sen ska hon förhoppningsvis kunna testa några L:D med henne framåt sommaren.

Du skrev ju i en tråd att du tävlade både dressyr och hoppning och var vääääldigt erfaren. Har du glömt det? :rofl:

Med D-ponnyn!!! 5 felfria LA så jag får rida MSV B till hösten eller nästa vår....

Med stora pollen!! Bara träna upp henne, hoppa lite smått, och få henne att orka mer... kankse nån liten clearound...
:bump:

mina mål för 2004 är att hoppa 120 klasser med bra resultat å att starta 130, vilket för hästen inte bör vara några problem utan det gäller för mig att hålla nerverna i styr. sedan finns tankarna att starta någon deb fälttävlan å även åka ut på någon dressyrtävling.

målen för 2003 uppfylldes. då jag råkade ut för en trafikolycka 2002 sept, så hade jag inte så höga förväntningar mer än att börja tävla å att ryggen inte skulle göra allt för ont på mig själv. debuterade 125 med 3 nedslag å gjorde ett par fina 1.20 rundor. startade även en lb klass dressyr med 57% som resultat vilket jag var nöjd med men min dressyrtränare tyckte att jag kunde legat högre, så det är bara att börja jobba med det.

god fortsättning till er alla på det nya året

Mitt mål är framförallt att utveckla mig själv som ryttare. Att fortsätta träna mycket och få både mig och hästarna att prestera bättre. Jag har även som mål att kvala unghästarna till Falsterbo i sommar och att komma upp ännu en klass med de äldre hästarna, förhoppningen är att jag kan rida 1.50 i år.

mitt mål är att göra ungponnyn stadig i LB, och med den lilla hästen ska vi ut på lokaltävlingar...

Mina mål för 2003 var att få den lilla C-ponnyn ganska stadig i LB, vilket jag lyckades ganska bra med, och sedan att få henne såld till ett jättebra hem, vilket jag också lyckades med. Stora häsyen kom ut på en lokaltävling, vilket jag blev glad för, men henne hade jag inga speciella mål med. Sen fick jag precis ungponnyn, så han tävlade jag inte då. :bump:

Mitt mål för 2004 är att ta vid där jag slutade. Under våren bli det lokala och regionala 90-100 till sommaren start 110. Under hösten blir det fortsatt 100 - 110. Har även som mål att under våren starta nån klubbdressyr (om jag vågar...) och deb. fälttävlan i september.

Målet för 2003 var att pållan skulle starta några lokala och nolla, vilket hon gjorde över förväntan!

jag menar i större klasser!!! har inte tävlat sååå lävla mycke ch jag har faaan aldrig sagt att jag va EEEEEEEEERfaren!! jag tycker själv inte att jag är super erfaren men har tävlat i båda grenarna!!! :rofl:

starta en 90cm på min kuse.. hehe fast det målet kan jag nog glömma :angel: :rofl: :crazy:

Mitt mål är att få många placeringar i 120 och starta 130 med stora pållan. Men den lille herrn så är väl målet att han skall starta msv b.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 124
Senast: fio
·
  • Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 946
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
623
Senast: WildHorse
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka