Maja har kommit hem!

nyponros

Trådstartare
Igår var jag och hämtade min rottistik Maja, 5 årig tjusig dam som är hur trevlig som helst:)

Vi har bara tagit det lugnt, gått skogspromenader och kollat in omgivningarna;)
Hon är hur cool som helst, innan vi tog hem henne gick deras lilla 5åriga dotter ut på en hejdåpromenad =)

De hade i princip bara haft henne lös en lång tid så de trodde att hon kunde vara lite jobbig i koppel i början, men jag har aldrig gått med ngt lättare!
Hon går precis i min takt, travar iväg ngra steg ibland men saktar in såfort kopplet sträcks.
Har mött promenerare utan hund, och med hundar, och hon är bara glad och vill hälsa, men accepterar snabbt om hon inte får.
Det ända som behövs jobbas på är att hon skäller när man går förbi henne med en häst i grimskaft.
Hon bryr sig inte när de går i hagen, men när ngn leder en häst skäller hon. Men det ska hon få träna på ofta, så det ska nog försvinna!

Har bara haft henne knappt ett dygn, men är änsålänge så himla nöjd med henne, och Lowa älskar henne!
Nu när hundarna vilar middag har jag tid att lägga ut några bilder som jag knäppte i trädgården tidigare!




Mina fina vovvar:

MajaoLowa096.jpg



http://i53.photobucket.com/albums/g69/nyponros_2006/MajaoLowa101.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g69/nyponros_2006/MajaoLowa084.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g69/nyponros_2006/MajaoLowa087.jpg

Så, vad tycker ni om min lilla familj?:D
 
Sv: Maja har kommit hem!

Tack:) :p

ja visst är de?:love:

Att hon är ovanligt fin var roligt att höra, jag har inte så stor erfarenhet av renrasrottis när det gäller tikar innan så jag kan inte spekulera... har bara träffat grova hanar som ger ett barskare intryck.


och Lowa är det sötaste som någonsin gått på fyra ben:love: :angel:
 
Sv: Maja har kommit hem!

Åh.......har hon kommit hem nu?
Vad kul att det blev som du ville.
Jag måste absolut komma och hälsa på er........
Hon var supersöt........
a086.gif


Kommer du ha med båda hundarna till stallet?

Pst.........har du msn?
 
Sv: Maja har kommit hem!

Kanonsnygg Rottistik du har fått tag på, jag har bara sett små tikar, men den här verkar vara något utöver det vanliga:D , lycka till med henne.
 
Sv: Maja har kommit hem!

Ja, hon kom i torsdags:)
och jag är jätteglad!

Hon ska också vara med i stallet, har redan varit med två mornar och hon är ju hästvan sen innan, men behöver jobba lite på närkontakten. Hon kan försöka göra utfall och skälla när de kommer för plötsligt, det är egentligen hennes enda minus. Men jag tänker träna varje dag, och redan idag förstod hon och satt bara vid min vänstra sida när de leddes in.
Och det är inget som inte är hanterbart, så det kommer säkert gå bra att träna bort.

Men sen är det meningen att både hon och Lowa ska fixa att vara med på skogsrundor!

jag ser verkligen fram emot att ha två hundar att träna med, och hoppas att Maja är intresserad av spår också, som Lowa.

Agility kanske hon får pyssla med lite på hemmanivå:angel:

Jag pmar dig lite mer också, det är klart vi måste ses med hundarna:)
 
Sv: Maja har kommit hem!

Tack så mkt:D Ja, hon är nog ganska stor för att vara tik, och ngt utöver det vanliga.:)

Jag har redan märkt att man bemöts på ett lite annat sätt med en sådan hund, hade glömt bort det lite då det var över två år sedan jag pysslade med den här typen.
De jag har mött har tittat misstänksammare på oss, och sett lite nervösa ut:angel:
När de gått förbi och maja inte rört en min, förutom viftat på svansen och gnällt lite längtansfullt, tittar de förvånat på henne.

Vilka fördomar folk har:crazy: .
och i de flesta fall är det säkert inte ens befogat, utan bara sånt de hört eller läst.

Men det är ju roligt att kunna bidra till att minska fördomarna lite:D .

Idag hade vi möte med en liten drever och ngn charles spaniel av ngt slag, och när vi gått förbi hörde jag dem mumla att det var den lugnaste rottis de sett och de kände minsann ngn som hade sådana som var helt galna:angel:

ja jösses.
 
Sv: Maja har kommit hem!

Välkommen till livet som hundägare-som-får-stå-ut-med-kommentarer-blickar-och-fördomar jämt och ständigt.

Lycka till med nya hunden, hälsar

/Bebben och hennes livsfarliga kamphund, Amstaffen Benjamin på 5 mån
 
Sv: Maja har kommit hem!

Haha, tackar:p

ja det är lite synd på ett sätt, samtidigt som det kommer bli lite skönt att inte alla vill kasta sig fram och hälsa eftersom Lowa ju är så himla söt...
:smirk:
Gång på gång får man be dem vänta så jag kan ge henne tillåtelse först, de brukar inte ens fråga om det är ok att hälsa.

Jag tycker mest att det är skrattretande, människor får ju iallafall försöka skaffa sig en uppfattning om den enskilda hunden innan de dömer den.

Det måste vara mkt jobbigare att ha en unghund av dessa raser jämfört med en liten ras i uppfostringsfaserna, då de flesta hundar faktiskt är busiga.

Den "livsfarliga" typen av unghund blir klassad som opålitlig och farlig medans den lilla blir klassad som lite busig och gud-så-söt.:smirk: :p

men jag tror faktiskt att jag kommer kunna ändra folks uppfattning litegrann åtminstone häromkring, där de allra flesta som har fördomar itne ens har träffat en hund av den typen. De är inte vanliga där jag bor.( liten ort)
Och om den enda de ser är väldigt lydig och lugn kanske fler får en vänligare inställning?

fast det kanske är önsketänkande:confused: ;)

jag har sett din benjamin på bild, så jättesöt så!
 
Sv: Maja har kommit hem!

Benji har fått ganska många att släppa lite på fördomarna. Han är en enormt trevlig hund verkligen, som älskar precis alla! Och folk blir väldigt förvånade när han inte attackerar deras - äldre - hundar vid möten.. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 664
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 964
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp