Sevenofnine
Trådstartare
Vad vet ni om den rasen? Som aktiv men inte jakthund, ffa spår, viltspår etc men också aktiv familjehund på landet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stressade, nervösa och veka hundar om de inte får jaga. När jag bodde utomlands var det otroligt populärt att som stadsbo skaffa en snygg viszla eller weimaraner att rasta i parken. Fungerar inte bra.Vad vet ni om den rasen? Som aktiv men inte jakthund, ffa spår, viltspår etc men också aktiv familjehund på landet?
Precis det jag känner till om weimaranern men trodde viszlan var lite annorlunda. Men tack för info! (det är min man som fastnat för rasen efter vad han läst om dem, vi är annars vana brukshundsägare).Stressade, nervösa och veka hundar om de inte får jaga. När jag bodde utomlands var det otroligt populärt att som stadsbo skaffa en snygg viszla eller weimaraner att rasta i parken. Fungerar inte bra.
Det är jakthundar som behöver sin aktivering och få jaga, annars blir de lätt vrak.