Magplatta-magplattegjord

Sv: Magplatta-magplattegjord

:)
En liten fråga!
Alla som använder magplatta, vare sen hästen behöver eller ej...
Finns de som inte rider utan magplatta, men hur gör ni då vid löshoppning??? hästen slår ju lika mycket då.. om man ser tex unghästar som löshoppar!! Någon som tänkt på de??

Jag har ALLTID magplatta :rofl:

detta pga att jag har hört att den tryckutjämnar mera... och sen så är det alltid bra att ha...

Sen kan man ju vända på det... Varför har man vanlig gjord annars...

Tycker att det inte spelar någon roll om man har vanlig lr platta på när man rider... Man använder det som man gillar bäst själv och som hästen trivs med..
IOF så är oftast magplatte gjorde dyrare än den enkla gjorden men men....

Sen så lös hoppar jag aldrig :)

:)

Jag har ALLTID magplatta :rofl:

detta pga att jag har hört att den tryckutjämnar mera... och sen så är det alltid bra att ha...

Sen kan man ju vända på det... Varför har man vanlig gjord annars...

Tycker att det inte spelar någon roll om man har vanlig lr platta på när man rider... Man använder det som man gillar bäst själv och som hästen trivs med..
IOF så är oftast magplatte gjorde dyrare än den enkla gjorden men men....

Sen så lös hoppar jag aldrig :)

Håller absolut med dej! Använder oxå platta dock bara när ja hoppar!
Fast om man tänkter på alla år innan då de inte fanns.. har ju blivit mer inne de senaste åren!! Eller hur.. :p

Håller absolut med dej! Använder oxå platta dock bara när ja hoppar!
Fast om man tänkter på alla år innan då de inte fanns.. har ju blivit mer inne de senaste åren!! Eller hur.. :p

Ja det klart.... Sen så tror jag oxå det är en smaksak om man har det lr inte...

Jag gillar magplatten mera än en vanlig gjord och tror hästen trivs bra med den oxå...

Gissar på att du är värmlänning. Färje*tad har en magplatta för 495 spänn. Perfekt som lite slit-o-släng o ha hemma :)

Vet du vad det är för märke på den? Är den ok i lädret eller är det väldigt tunt? Låter ju lite för bra för att vara sant med det priset....

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Jag har nyligen köpt en ny häst - ett 8-årigt DV sto som blev inriden som 6-åring, dvs. inte gjort så mycket. Hon har stått ganska länge...
2
Svar
27
· Visningar
3 704
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 678
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V