Magplatta eller vanlig sadelgjord?

Q

Quadrophenia

Hej!

Som jag har skrivit i tidigare tråd så ska jag rida min första FT-träning på tis. och har frågat om vilken utrustning jag behöver.

Kom på idag att jag inte vet om man har magplatta i terrängen eller inte. Jag har ju det i vanliga fall när jag hoppar.
Vad tkr ni?

/Q

Sv: Magplatta eller vanlig sadelgjord?

Jag har alltid magplatta i terrängen och tycker att om du har den annars när du hoppar ska ha den då med!! Lycka till på tisdag :rofl:

Okej, då gör jag det. Är lite nervös men det ska bli så kul! :D

Jag har magplatta

Tycker att det är onödigt att hästen ska riskera att slå sig när man har långa brodd...

om du brukar ha magplatta så tycker jag att du ska ha det!

ja har alltid de när jag hoppar (terräng el ban).. har jag hoppsadeln när jag rider ut så brukar det bli magplatta då också :o :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 307
Senast: Googlarn
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 065
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
5 331
Senast: Stergo
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka