D

Dean

Vad ska man undvika att äta medan man ammar?
Min son ( 1,5v ) har magknip till och från och jag försöker tänka på vad jag äter, men vad förutom mjölk, lök och bönor ska man undvika?

Sv: Magknip

kål, lök, ärtor, bönor eller annat som är gasbildande. Får din baby magknip vid speciella tider på dygnet då du ammar , eller är det villket som. Jag läste att det är ganska vanligt att dom kan få magknip kvällstid eftersom bröstmjölken oftast är lite mindre och tunnare då och då blir barnet inte riktigt mätt samt sväljer mycket luft.

Sv: Magknip

Han har magknip ca 2h/dygn och det har antingen varit på förmiddagen eller på kvällen, inget regelbundet.

Liknande trådar

Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
914
Senast: cherie
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 767
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille