D

Dean

Vad ska man undvika att äta medan man ammar?
Min son ( 1,5v ) har magknip till och från och jag försöker tänka på vad jag äter, men vad förutom mjölk, lök och bönor ska man undvika?
 
Sv: Magknip

kål, lök, ärtor, bönor eller annat som är gasbildande. Får din baby magknip vid speciella tider på dygnet då du ammar , eller är det villket som. Jag läste att det är ganska vanligt att dom kan få magknip kvällstid eftersom bröstmjölken oftast är lite mindre och tunnare då och då blir barnet inte riktigt mätt samt sväljer mycket luft.
 
Sv: Magknip

Han har magknip ca 2h/dygn och det har antingen varit på förmiddagen eller på kvällen, inget regelbundet.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 412
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 429
Senast: orkide
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 011
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 271
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp