Magini, lever han?

Sv: Magini, lever han?

Vet ej, men han står som levande på blup.se i alla fall.
Finaste Magini, en av de mysigaste hingstar jag har haft att göra med.
 
Sv: Magini, lever han?

Ja, han är ju inte död där. Men ändå.
Min favorit också, bara haft att göra med honom 1 gång, men har alltid älskat hans utseende och utstrålning :love:
 
Sv: Magini, lever han?

Det är löst en ettstolicens på honom, sen om det är FAI eller N är ju frågan :)
 
Sv: Magini, lever han?

Det är nog endast N på honom, har för mig att han inte fungerade så bra på semin.
 
Sv: Magini, lever han?

Han betäckte 2011 utan att få dräktigt enligt blup, så jag undrar om det inte kan vara nått som finns kvar sen förr?
 
Sv: Magini, lever han?

Det har i alla fall funnits fryst från honom, det vet jag med 100% säkerhet eftersom mitt allra första föl var tillverkat med fryst. Det var på den tiden då man fick seminera med fryst utan extra kostnader om hingsten råkade vara iväg och tävla... (1992)
 
Sv: Magini, lever han?

Han betäckte 2011 utan att få dräktigt enligt blup, så jag undrar om det inte kan vara nått som finns kvar sen förr?

Enligt blup var det TAI alltså färskt transporterat, vilket verkar udda iom att han stod på naturlig just för att han inte funkade på TAI.

FAI är fryst vilket det alltså inte handlade om 2011 om de inte gjort en miss när det lades in.
 
Sv: Magini, lever han?

Missade det. Men jag syftade på att det var löst licens på honom i år, jag har lite svårt att tro att han kan få dräktigt nu utan det borde i så fall vara fryst som använts i år.
 
Sv: Magini, lever han?

Säg inte det hans pappa Maraton var uppenbarligen fertil vid 31 års ålder iom att han tillverkade föl via naturlig då på 6 betäckta blev det 4 registrerade föl inte illa pinkat av en 31 åring.

Magini lär ju vara just 31 år i år om han lever, vore väl iofs väldigt konstigt om det inte hade rapporterats om att han dött i ridsport. Det som ser lite konstigt ut är att han inte har någon ägare på blup.
Som 28 åring var han ju i alla fall i högsta grad fertil med 7 föl på 9 betäckningar, vet inte vad som hände 09 för i hingstkatalogen finns han med och skulle verka via naturlig men har ju uppenbarligen inte gjort det.
 
Sv: Magini, lever han?

Kl
Jag använde honom naturligt 2010 och då stod han utanför Skara där han varit i ett par år, kommer inte ihåg vad stationen heter men kolla språngrulla.se, tror det tillhör Lundsbrunn. Tror att han ägs/ägdes av ett dödsbo, lättast att ta reda på vart han är, är nog att ringa den seminstationen i Lundsbrunn

Sökte själv och den seminstationen verkar inte finnas kvar..
 
Senast ändrad:
Sv: Magini, lever han?

Fast det var ingen rolig syn :cry: även om han är gammal, så var han alldeles för tunn där.
 
Sv: Magini, lever han?

Så såg han inte ut när jag såg honom 2012, då var han fin.. Och verkar som han är flyttad också för det där är inte på seminstationen utanför Skara. Trist att se filmen, han var väldigt fin sist jag såg honom, med tanke på hans ålder.
 
Sv: Magini, lever han?

Man hör ju att de snackar i bakgrunden att något hade hänt med tänderna som de missat där han var och därför hade han inte kunnat äta ordentligt och snabbt rasat i vikt men att det var åtgärdat nu (eller alltså när det filmades).
Det står ju att de besökte honom i skåne, i 09 hingstkatalogen står Mona Nilsson, Vanstad som ägare på andra ställen har jag hittat Jan Nilssons dödsbo så en vild gissning är väl att Mona är en dotter el likn till denna Jan som tidigare ägde honom. Så en vild gissning är väl att han är hemma hos henne i Vanstad eftersom de pratar om att han kommit hem i filmen.
 
Sv: Magini, lever han?

Det verkar ju som att de fick ordning på hullet igen, denna film verkar ju vara gjord i mars 2012, och om sona såg honom på seminstation det året i fint hull gissar jag att det var på sommaren, och att han alltså åt upp sig igen.
 
Sv: Magini, lever han?

Jag skrev fel, jag såg honom 2010 :) Men om tänderna är fixade och han haft problem med det så ser han förhoppningsvis bättre ut nu :)
 
Sv: Magini, lever han?

Man hör ju att de snackar i bakgrunden att något hade hänt med tänderna som de missat där han var och därför hade han inte kunnat äta ordentligt och snabbt rasat i vikt men att det var åtgärdat nu (eller alltså när det filmades).
Det står ju att de besökte honom i skåne, i 09 hingstkatalogen står Mona Nilsson, Vanstad som ägare på andra ställen har jag hittat Jan Nilssons dödsbo så en vild gissning är väl att Mona är en dotter el likn till denna Jan som tidigare ägde honom. Så en vild gissning är väl att han är hemma hos henne i Vanstad eftersom de pratar om att han kommit hem i filmen.
Mona Nilsson är väl Jan Nilssons fru? Hans död var tragisk när det hände.
 
Sv: Magini, lever han?

Ingen aning har inte en susning om vem det är var bara en gissning är ju ofta gamla "gubbar" bland uppfödarna vid den tiden och iom att det var ett dödsbo så var det lätt att dra den slutsatsen iom att hon som syns i videon och pratar om honom inte ser ut att vara mer än typ 50 el liknande.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anna Ankas dotter Ellie Yeager har vuxit upp. Se hur hon lever idag!
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Amha
·
  • Artikel
Hästnyheter Gotlandsrusset har funnits på ön sedan järnåldern. På Lojsta hed lever fortfarande ca 50 halvvilda russ i stora flockar. Du kan boka ett...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp