Magen har krympt!

E

Esperanza_1980

...och jag minskar i vikt!!

Är gravid i vecka 14+1 med tredje barnet. Magen svällde fort och jag såg jättegravid ut för ett par veckor sen med världens kula. För några dagar sen tyckte både jag och sambon att magen såg väldigt mycket mindre ut, något jag inte upplevt de andra två graviditerna. Har dessutom gått NER ca 1,5 kg.

Blir lite smått orolig för nu ska ju magen växa och vikten öka. Nån teori om varför?

Sv: Magen har krympt!

Min mage har med krympt. Dessutom kände jag en del rörelser innan. Jag är väl runt vecka 16 nu tror jag. Ska till bm i morgon på vanlig kontroll så jag hoppas det går att höra hjärtat.

Jag har varken gått upp eller ner i vikt. I normala fall väger jag runt 53-58, kan pendla rätt rejält där emellan. Nu ligger det på 57 och har gjort ett tag.

Min mage har med krympt. Dessutom kände jag en del rörelser innan. Jag är väl runt vecka 16 nu tror jag. Ska till bm i morgon på vanlig kontroll så jag hoppas det går att höra hjärtat.

Jag har varken gått upp eller ner i vikt. I normala fall väger jag runt 53-58, kan pendla rätt rejält där emellan. Nu ligger det på 57 och har gjort ett tag.

Men ÅH varför för ALLA lyssna på hjärtat utom jag?? Har inte ens ett tecken på att det är någon där inne förrutom plusset!

Inskrivning 3/9
UL 28/10 o sen återbesök BM 5/11 det är ju två månader mellan besöken hos BM. Har någon annan så muppigt som jag?

Ungefär likadant för mig: Inskrivning 9/9, UL 30/10. Återbesök BM blir inte förrän jag är i v 24 tror jag nån gång i dec eftersom jag är omföderska. Vi borde vara beräknade ungefär samtidigt antar jag. När har du BF?

Jag får också bara ett UL (Gjorde i v 19), och inte har BM lyssnat efter nåt hjärta innan dess. Jag gjorde dock ett VUL privat i v 11+6 för att jag ville veta om det verkligen var nåt. Men med din mage går det väl knappast att ta miste på vad som jäser där inne? :D

Men ÅH varför för ALLA lyssna på hjärtat utom jag?? Har inte ens ett tecken på att det är någon där inne förrutom plusset!

Inskrivning 3/9
UL 28/10 o sen återbesök BM 5/11 det är ju två månader mellan besöken hos BM. Har någon annan så muppigt som jag?

Visst är det tradigt! Jag hade inskrivning i mitten av augusti, ul blir 21/10, sen ska jag höra av mig om ny tid!! Vill veta att det finns någon därinne nu, var så länge sedan man plussade och magen vill inte heller växa så mycket!

Så hade ju vi oxå. Inskrivning först och då gjorde de ingenting sen UL i v. 18 om visade sig vara v. 15 och nu var vi till BM i fredags, v. 21 och då fick vi höra hjärtat.
Nu är det en månad till vi ska till BM igen...

Så hade ju vi oxå. Inskrivning först och då gjorde de ingenting sen UL i v. 18 om visade sig vara v. 15 och nu var vi till BM i fredags, v. 21 och då fick vi höra hjärtat.
Nu är det en månad till vi ska till BM igen...

Vad bra att jag inte har såhär helt själv :D

Jag lyssna på hjärtat första gången i v.22, och innan de var det inskrivningen hos BM och UL, jag ringde efter jag hade vart på UL och bokade in besöket i v.22

När jag var på inskrivningen fick jag med en lapp hem om i vilka veckor det var BM-besök och vad de kollade då.

kl

Jag var på inskrivning i v 6 och träffade sedan min BM en gång i veckan fram till v 10 ungefär. Därefter gjorde jag ett UL i vecka 11, träffade BM i v 13 och sedan rutin- UL i v 19. Att vi hade så tät kontakt i början berodde på mitt illamående, och det var jätteskönt. Efter UL träffade jag BM i v 20, en gång i v 23 eller vad det var när jag trillade av hästen och nu senast i v 26 (i går). Jag ska träffa henne nästa gång i slutet av månaden innan vi sticker till Thailand.

Vi fick lyssna på hjärtat första gången i v 13 och sedan har vi lyssnat vid varje besök.

//Julia - grymt nöjd med sin BM!

Tjohoo...jag vet iaf att där fortfarande bor nån i magen. Var hos bm igår och lyssnade på hjärtat. Hade ändå "vanligt" besök inbokat och min bm verkar vara glad för att lyssna på hjärtat för det var det första hon ville göra.

Starka slag och den rörde sig massor! nu känner jag mig gravid igen trots obefintlig mage.

Jag har inte fler besök heller, eller förlåt ett mer blev det.
Hon var så nyfiken vi dinskrivningen så hon försökte höra hjärtat då, men hörde det inte. :crazy:
Så hon bokade in en snabbtid 2 veckor senare,
då pickade det på som bara den.

Sen var det ju inte ul förrän förra veckan.
Så nästa vecka (2 veckor efter ul) är det dagd för bm nästa gång.
Längtar efter att få höra hjärtat,
även om det iof sparkar där inne, men ändå :D

Jag gick ner i vikt i början av min graviditet, tror jag låg på -9 innan det vände. Ut kom en frisk grabb. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 341
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag är gravid i vecka 12+6 och jobbar som undersköterska i äldreomsorgen. Jag har sen vecka 8 fått ont när jag jobbar. Det drar och...
Svar
12
· Visningar
3 713
Senast: Anna-KarinO
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 271
Senast: isafore
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka