Magen börjar bli lite rund

Sv: Magen börjar bli lite rund

Mindre säker än ett ul, enligt min mening, då fosterblåsorna kan vara svåra att hitta. Ska man göra den varianten av dräktighetskontroll, så ska den ju göras tidigare än ul:et, vid ca 3 veckors dräktighet.

okey...
har du fått stora kullar tidigare?
min schäfertik fick 9 men 2 var dödfdda o sista veckan var hon så enorm o hade det så jobbigt med stora magen lunkade fram :)
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

:rofl: ja just ja......den som viftade på svansen måste ni ju givetvis behålla:rofl: är han säker på att det var en hane:confused: :rofl: Det kanske var en kommande championtik som viftade på svansen åt honom:D
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Mellan 6 (Terrier) och 10 (Jämthund). Har aldrig haft en dödfödd valp.

Har inte varit några större problem under dräktighet eller förlossning.

Hade en tik, som fick 7 valpar och var väldigt värksvag, så henne plockade jag ur aveln direkt, då jag inte ansåg att det var någonting att föra vidare. Hon hade alltså inte kalkbrist eller annan brist som kunde förklara värksvagheten.
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

okey hoppas det går bra denna gången med...
 
Sv: Magen börjar bli lite rund

Det bör det göra. Tiken är frisk, i rätt ålder, i bra kondition och får mat i rätt mängd och som innehåller allt hon behöver för att föda sig själv och valpgänget i magen.

Klater med fellägen kan ju alltid förekomma, men eftersom jag är den jag är, så har jag ju gått kurs i att rätta till
fellägen :banana: och även lärt mig av en veterinärkompis via telefon hur man plockar ut valpar ur en värksvag tik :angel:

Förhoppningsvis så går allt sin gilla gång utan komplikationer.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Hundhälsa Nu är det vi, igen...*suck*😔 Vår cocker har fått svullna juver och trycker man så kommer det lite mjölk, (dom är ej röda eller varma...
Svar
12
· Visningar
2 572
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp