Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Testa att ligga på soffan t.ex. och lägg fjärkontrollen på magen, då gungar den när bebisen sparkar! Jag kunde se det ett tag innan jag verkligne kände sparkar.

På sista bilden syntes det lite bättre, och visst finns där en liten kula. Jag tyckte som sagt också att jag blev stor fort (kan det ha något att göra med var moderkakan sitter och hur man bär livmoder och barn?).
//Julia

För mig gick det också väldigt segt först och sen väldigt snabbt.
Nedan är vecka 19 och vecka 21, gigantisk skillnad!

080615_v19_baramagen.jpg

080626_v21_nyatit.jpg

Det kan vara så att den magen du hade i v13 var svälld mage och nu i v17 börjar den "riktiga" bebismagen komma ?

På vissa kommer den direkt och andra får vänta lite :)

Känner du någon skillnad i "hårdhet" ?

Om man tittar på bilderna, tycker jag att v.13 magen ser mer ut som en bebismage och v.17 mer svullen ut. Jag har lite extra fettisolering på magen så den känns ganska mjuk. Men ligger jag ner på rygg så tror jag den känns större nu. Den kommer kanske snart explodera och växa jättefort (som Ishtars mage), men lite oro känner jag ändå.

Men har den inte tagit sig lite högre upp?
kan inte det göra bilderna lite förvirrande?

Min v17 mage, lär väl inte låta bilderna ligga så länge,
blir generad av att se :o

Är du orolig ska du givetvis åka in och kontrollera, mest för att lugna ditt mammahjärta.

Jag åkte in till gynakuten och fick göra ett UL just för att lugna ner mig själv.

Tycker att din v.17 mage ser mer ut som en bebismage om man nu ska avgöra på bild.
:)

Senast ändrad:

Vad bra att du tycker den ser mer bebismagig ut nu, det lugnar mig lite och lite högre är den nog nu. Har en tid för ultraljud den 22/10 så jag lugnar mig till dess om inget annat händer innan dess.

Skogstomten- Din mage är ju inte heller så stor än, det känns skönt att se.

Ser helt normalt ut, vecka 17 ser mer ut som bebismage den tidigare som svullen mage som man får innan bebismagen börjar synas..... :) Betänk att bebis är pytteliten och knappt behöver plats :) vet en tjej som såg ut sådär i vecka 30 ;) finns alla möjliga varianter på bebismagar :) Själv var magen liten fram till vecka 20 då sa det poff och redan v 23 hade jag kula.... för att inte tala om vecka 43 (födde 18 dagar efter BF) :angel: då jag låg på 120 kg och knappt kunde gå på toa själv :rofl:

Måste bara hoppa in i den här tråden och berätta att:
Du är SÅ vacker!! :love:

Hoppas man själv strålar lika mycket som du den dagen man blir gravid! :)

Jättefin mage måste jag ju börja med!

Jag kanske smyger in någon bild här snart, men har inte så mycket att visa än:D Men.. om jag slappnar av ser den stor ut:p:o

Men!!! Jag blev ju kär i tavlan du har över sängen!!!! Å vad mysig den verkar, vill smyga in i den..!! Var hittar man en sån?

Tack! Vad glad jag blir! Jag känner mig jättepigg och mår super, så det är ju roligt att det syns =) Verkligen jätteroligt att höra!

Jättefin mage måste jag ju börja med!

Jag kanske smyger in någon bild här snart, men har inte så mycket att visa än:D Men.. om jag slappnar av ser den stor ut:p:o

Men!!! Jag blev ju kär i tavlan du har över sängen!!!! Å vad mysig den verkar, vill smyga in i den..!! Var hittar man en sån?

Tavlan fick vi i bröllopspresent av några grannar. Det är min granne som har tagit bilden (arbetar som fotograf bla) och även gjort ramen. Du skulle säkert kunna beställa en liknande om du vill, men det kostar... Men visst är den helt underbar?! Vi älskar den!

Magbilder vill jag gärna se!

//julia

Åh du verkligen strålar, jag har vägrat knäppa kort på några veckor för jag strålar inte alls ;)

Får väl ta tag i den biten för nu är det 2 veckor sedan minst ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 716
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka