Sv: Madick-affären snurrar vidare
Jag ÄR ju naiv! Det är ju det jag säger, jag skulle mycket väl kunna reagera lika naivt som hästägaren i den här soppan! Just för att jag inte är van att göra miljonaffärer och inte heller van att äga hästar som ligger på den nivån som Maddick gör!
Och jag skulle kunna vara så godtrogen att jag trodde "det ska vara så" när jag fick siffror presenterade för mig, och jag skulle också tänka att motparten har ju gjort det här så många gånger, de är nog så snälla att de även ser om mitt hus eller hur man kan uttrycka det!
Nu har jag ju gått på en och annan blåsning i mitt liv när det gäller pengar, så jag skulle i nuläget få hicka och lusläsa med jurist innan jag skrev på något, men för några år sedan hade jag absolut varit så dum att jag skrev på ett avtal som var väldigt dåligt från min sida sett!
Men man lär så länge man lever!
Nu är jag helt OT men...
Du, jag tror att det som du skrev om att alla skulle vilja att alla var nöjda och så.
Det är nog ett snedvridet tankesätt som frodas inom ridsporten, jämfört med andra sporter.
Vet inte vad det beror på men jag har tänkt en del på detta.
Det kostar mer än de flesta sporter att hålla på, prispengarna är skrattretande låga, och förbundet motarbetar sponsring på amatörnivå.
Nej, man ska rida omkring i en tight kavaj i 30 plus och 30 minus för att det är fint.
Det är inte riktigt ok med fighting spirit på tävling och att gå in för att vinna (om man inte rider ponny förstås.) Nej man ska vara nöjd med en fin runda med två pet. (Klart man kan vara ibland, men inte som norm.)
Och så ska man upp i klasserna för annars är det patetiskt, för att inte tala om taskigt mot de som rider lätt klass, för det gör man ju bara i utbildningssyfte.
Uppfödare behöver inte ta hänsyn till marknadskrafter och ta fram en prisvärd vara och marknadsföra den, nej man ska få 50 tusen för en tvååring för det har den kostat. Oavsett om nån vill ha den eller ej....
Man ska inte tjäna pengar på det man gör, utan man ska ställa upp och hjälpa och vara glad att man får chansen.
Och eftersom det är så, så finns inga pengar i branschen utan man får jobba svart i ett högriskyrke.
Och så ridskolehästarna just, som mår dåligt av att gå i lösdrift. För då kan de inte vila. Bara för att det kostar att bygga om ridskolorna.
Alltså det finns hur mycket som helst, men jag tycker sammantaget så är ridsporten alldeles för konservativ och bakåtsträvande. Det är så tråkigt.
Fler Helenor skadar inte, som vågar ta betalt, presterar i världsklass och står för sin sak. Inte viker ner sig, men är trevlig ändå.