Sv: Madelen Johanson stängs av ytterligare ett år
Men ändå, de som försvarade henne kanske sett henne ofta och inte sett metoderna? Jag kan ju se till mig själv, de hopptränare jag tränat för har enligt min vetskap aldrig hållit på med fasoner, då hade jag inte tränat för dem! Men ändå, vet jag med 100% säkerhet vad de hållit på med "hemma på sin bakgård"?
En tränare red jag för i flera år, såg bara hästvänligt beteende och en mycket hygglig människa. Plötsligt blir h*n helt förändrad, förespråkar ett ridsätt som för hästen är ohyggligt stressande och nedbrytande, försöker dessutom få mig att banta ner en redan allt för tunn häst!
Jag fortsatte dumt nog att rida för tränaren ett tag till, den hade ju vart så hygglig och bra i alla år med förra hästen! Nu ägnade jag mig tackochlov inte åt så hårda metoder som tränaren sa (slita och banka), men det ledde till att jag fick göra om, göra om och göra om! En gång föll jag tom av hästen av ren utmattning pga "göra om", då begrep jag, det här går inte!
Fick av omgivningen sedan veta att tränaren hoppades jag skulle sälja min mycket begåvade häst till tränaren när h*n fått mig att tröttna och tycka jag inte klarade av hästen! DET hade jag inte trott om den tränaren, jag lovar!
Om många anser det denna tränare av islandshäst gjort som vedertagna metoder, då blir man ju verkligen mörkrädd! Hoppas för allt i världen att det inte är så!