MA dressyr - en eller tre domare?

C

cissiny

Skrev en artikel i senaste Ridsport om att det numera krävs tre domare i MA-klasser även på regional tävling. Nån som har läst?
Skånes hela skrivelse ligger nu på Ridsports hemsida, är bara jättenyfiken på vad ni tycker? :)

Mvh Cissi

Sv: MA dressyr - en eller tre domare?

Det blir väldigt dyrt för klubbarna att arrangera MSV A om det måste vara tre domare.
Det krävs då många starter för att det ska gå ihop.

I Sthlms trakten brukar det inte vara problem med för få starter, men hur det ser ut i övriga landet känner jag inte till.

Jag har inte läst hela artikeln, men spontant så tycker jag att det måste underlättas med mer tävlingstillfällen.

Att ha 3 domare försvårar om man måste ha det som krav.

Däremot vilar det ett högt ansvar hos dressyrdomare när de dömer själva.
Fast det gäller ju även på lägre nivå.....

det är ju ngt det varit snack om i flear år nu at de skulle vilja ha det så,men det kommer ju att höja kostnaderna ganska kraftigt....

drömmen hade väl hade varit tre dommare ända från LC ..men men

Läste någonstans att 2 domare inte längre är tillåtet??
Konstigt, för jag rider ju hellre för 2 än för 1?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 219
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 401
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att många här är ganska så mycket äldre motför mig så ni kanske inte tycker att dethär är så jätte speciellt. Men det är det FÖR...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023