a1agnlju

Trådstartare
Skickade grovfodret för analys men krävde inte analys på lysininnehåll. brukar lysininnehållet variera mycket eller kan jag räkna med ett shablonvärde (vilket?). Vilket tillskott kan jag använda för att höja lysinet, eller kan jag räkna med att om jag ger tillräckligt med grovfoder så borde lysininnehållet räcka till. Borde kunna det här egentligen men orkar inte rota i mina böcker. Någon som vet och kan?

Sv: Lysin

Har för mig att ca 4 % av råproteinet är lysin i grovfoder (timotej)! Lite olika på olika grässorter, lucern och klöver ligger lite högre!

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 669
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet. Idag är det köksregionen som ska få en...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II