lysande insekt?

satanic

Trådstartare
hittde en insekt i natt ute när jag rökte som lyste grönt ifrån rumpan såg ut som något flygfä någon som vet vad det var för något?

Sv: lysande insekt?

Nån sorts eldfluga kanske?
Det ska visst finnas sorter av sådana i Sverige.

eldfluga.jpg

det kan det också ha varit =) har doch aldirg sett någon här omkring o vet ej nån som har..

Men enligt texten jag länkade till i mitt förra inlägg förekommer sk "vanlig lysmask" ända upp till Medelpad, så då borde de ju finnas även i Värmland?

jo det borde den man jag har aldrig sett någon häromkring o inte någon jag känner heller men det verkar vara en sådan=)

Haha, jag har inte heller sett någon (vad jag vet) och jag bor i södra Sverige där de ska vara ganska vanliga, så... Var glad att du har sett en. :)

japp det är jag o tur att sambon också fick se den annars skulle han nog inte tro på mig...

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 183
Senast: Maniac123
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka