Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lynnesfel är en samlad benämning för många "problem". förr gick det att dömma ut hästar för vissa lynnesfel men det togs bort (om jag inte minns fel) på -80 talet eftersom det är väldigt lätt att som människa åstakomma lynnesfel hos en häst och därför missbrukades.
skriver av ur en bok och här tas upp
istadighet, skygghet, skenvana,kittlighet och ilska.
orkar inte skriva av allt som räknas till var och en punkt
hästar har inte lynnesfel. det är något människan skapar..
delvis kl
Jag förstår hur ni menar med att det är människorna som skapar problemen hos hästarna, det händer ofta allt för ofta...
men det måste ju endå finnas/födas hästar som är knäppa i huvudet lr?
Vad tycker/tänker ni?
delvis kl
Jag förstår hur ni menar med att det är människorna som skapar problemen hos hästarna, det händer ofta allt för ofta...
Vad tycker/tänker ni?
lynnesfel är en samlad benämning för många "problem". förr gick det att dömma ut hästar för vissa lynnesfel men det togs bort (om jag inte minns fel) på -80 talet eftersom det är väldigt lätt att som människa åstakomma lynnesfel hos en häst och därför missbrukades.
skriver av ur en bok och här tas upp
istadighet, skygghet, skenvana,kittlighet och ilska.
orkar inte skriva av allt som räknas till var och en punkt
delvis kl
Vad tycker/tänker ni?
vet en treårig hingst som nog har vad jag skulle beskriva som lynnesfel. otroligt skygg, aldrig varit utsatt för nåt "fel" kvar hos uppfödaren som har behandlat honom som alla andra föl födda hos dom, alla andra hästar är trevliga, sociala och väluppfostrade, han är fullkomligt "galen".. ingen kan komma på vad som är fel med honom... en sådan sak skulle jag kalla för lynnesfel..